Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Inclusive University Built Environments: The Impact of Approved Document M for Architects, Designers, and Engineers

Inclusive University Built Environments: The Impact of Approved Document M for Architects, Designers, and Engineers
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-3-030-35860-0
978-3-030-35862-4
978-3-030-35863-1
Name Shuayb, Itab ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Inclusive University Built Environments
Zusatz zum Titel The Impact of Approved Document M for Architects, Designers, and Engineers
Auflage 1st ed. 2020.
Verlagsort Cham
Cham
Verlag Springer International Publishing
Imprint: Springer
Erscheinungsjahr 2020
2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource(XII, 216 p. 58 illus., 51 illus. in color.)
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-35860-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-35862-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-35863-1
ISBN ISBN 978-3-030-35861-7
Klassifikation TNK
TEC005050
690
Kurzbeschreibung Introduction -- Literature Review: Disability rights movement and legislation’s impact on educational programmes and its architectural buildings -- Emergence of design standards and Inclusive Design -- Investigating the impact of Disability legislation on university buildings -- University Of Kent Case Study Findings -- The impact of legislation on University buildings: Inclusive design case studies proposals -- Barriers to inclusive design: Discussion of Findings -- Conclusion: University inclusive environment as a future vision.
2. Kurzbeschreibung This book investigates the impact of Approved Document M—introduced to address accessibility and usability issues for people with disabilities in newly constructed facilities—on different university buildings in the United Kingdom. A selection of six buildings at the University of Kent, the University of Bath, and the University of Essex, built within the six decades spanning the 1960s through the 2010s, are studied to investigate the impact of the measure on changing building designs to be accessible for all potential users, including people with disabilities. The book dissects specifically the University of Kent case study, delineating benefits of the inclusive design approach. Providing case studies of existing educational buildings and recommendations case studies of existing educational buildings and provides recommendations, the book is ideal for engineers, architects, built environment researcher, designers and standard committees.
SWB-Titel-Idn 1689100753
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-35861-7
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500302811 Datensatzanfang . Kataloginformation500302811 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche