Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Design thinking research: investigating design team performance

Design thinking research: investigating design team performance
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-3-030-28959-1
Name Meinel, Christoph ¬[HerausgeberIn]¬
Leifer, Larry ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Leifer, Larry ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Design thinking research
Zusatz zum Titel investigating design team performance
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr [2020]
2020
Umfang 1 Online-Ressource (VIII, 310 p. 94 illus., 69 illus. in color)
Reihe Understanding innovation
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-28959-1
ISBN ISBN 978-3-030-28960-7
Klassifikation KJMV6
PDG
KJMV6
BUS087000
658.514
HD28-70
Kurzbeschreibung Introduction -- Part I: New Approaches to DesignThinking Education -- Part II: Exploring Team Interaction -- Part III: Tools to Support Design Thinking Practices -- Part IV: Applying Design Thinking Practices
2. Kurzbeschreibung The practice of design thinking has gained in prominence over the past several years, and an increasing number of people and institutions have experienced its innovative power. However, as a result of this success story, the term has also evolved into something of an overused, or even misused, buzzword. The demand for an in-depth, evidence-based understanding of the way design thinking works has grown accordingly. This challenge is addressed by the Hasso Plattner Design Thinking Research Program. Summarizing the outcomes of the program’s 10th year, this book shares the scientific insights gained by researchers at the Hasso Plattner Institute in Potsdam and Stanford University in California, in the course of their investigations, experiments and studies. Special emphasis is placed on exploring new approaches to design thinking education, making headway on the goals of the research program, namely to fuel creativity and establish improved content for the teaching and learning of design thinking. This volume also presents a broad range of findings on effective team interaction. Moreover, researchers present their findings on tools that support design thinking practices, and showcase concrete applications. The results of this rigorous academic research are not only intended to benefit the scientific community, but will hopefully find their way to many other readers seeking to support innovation through collaboration, be it in businesses or in society
SWB-Titel-Idn 1678680346
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-28960-7
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500300597 Datensatzanfang . Kataloginformation500300597 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche