Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Design thinking research: investigating design team performance
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500300597
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500300597
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
ISBN
978-3-030-28959-1
Name
Meinel, Christoph ¬[HerausgeberIn]¬
Leifer, Larry ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE
Leifer, Larry ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L
Design thinking research
Zusatz zum Titel
investigating design team performance
Verlagsort
Cham
Verlag
Springer
Erscheinungsjahr
[2020]
2020
Umfang
1 Online-Ressource (VIII, 310 p. 94 illus., 69 illus. in color)
Reihe
Understanding innovation
Titelhinweis
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-28959-1
ISBN
ISBN 978-3-030-28960-7
Klassifikation
KJMV6
PDG
KJMV6
BUS087000
658.514
HD28-70
Kurzbeschreibung
Introduction -- Part I: New Approaches to DesignThinking Education -- Part II: Exploring Team Interaction -- Part III: Tools to Support Design Thinking Practices -- Part IV: Applying Design Thinking Practices
2. Kurzbeschreibung
The practice of design thinking has gained in prominence over the past several years, and an increasing number of people and institutions have experienced its innovative power. However, as a result of this success story, the term has also evolved into something of an overused, or even misused, buzzword. The demand for an in-depth, evidence-based understanding of the way design thinking works has grown accordingly. This challenge is addressed by the Hasso Plattner Design Thinking Research Program. Summarizing the outcomes of the program’s 10th year, this book shares the scientific insights gained by researchers at the Hasso Plattner Institute in Potsdam and Stanford University in California, in the course of their investigations, experiments and studies. Special emphasis is placed on exploring new approaches to design thinking education, making headway on the goals of the research program, namely to fuel creativity and establish improved content for the teaching and learning of design thinking. This volume also presents a broad range of findings on effective team interaction. Moreover, researchers present their findings on tools that support design thinking practices, and showcase concrete applications. The results of this rigorous academic research are not only intended to benefit the scientific community, but will hopefully find their way to many other readers seeking to support innovation through collaboration, be it in businesses or in society
SWB-Titel-Idn
1678680346
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-28960-7
Internetseite / Link
Resolving-System
Siehe auch
Cover
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500300597
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500300597
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500300597
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500300597
.
Kataloginformation500300597
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500300597
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500300597
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach