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International Business and Emerging Economy Firms: Volume I: Universal Issues and the Chinese Perspective

International Business and Emerging Economy Firms: Volume I: Universal Issues and the Chinese Perspective
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1678545759 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡International business and emerging economy firms ; volume 1: Universal issues and the Chinese perspective
ISBN 978-3-030-24481-1
Name Marinov, Marin A. ¬[HerausgeberIn]¬
Marinova, Svetla T. ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Marinova, Svetla T. ¬[HerausgeberIn]¬
Name Larimo, Jorma A. ¬[HerausgeberIn]¬
Leposky, Tiina ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L International Business and Emerging Economy Firms
Zusatz zum Titel Volume I: Universal Issues and the Chinese Perspective
Auflage 1st ed. 2020
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource (XVII, 259 p. 21 illus., 5 illus. in color)
Reihe Palgrave Studies of Internationalization in Emerging Markets
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-24481-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡International business and emerging economy firms ; volume 1: Universal issues and the Chinese perspective
ISBN ISBN 978-3-030-24482-8
Klassifikation BUS000000
KJSM
KJSM
BUS035000
381
HF5469.7-5481
HF1365
Kurzbeschreibung 1. International Business and Emerging Economy Firms: Present Characteristics and Future Trends; Marin A. Marinov, Svetla T. Marinova, Jorma A. Larimo and Tiina Leposky -- Part I. Universal Issues Concerning Emerging Economy Firms -- 2. Multinational Enterprise and Inclusive Innovation at the Bottom of the Pyramid: A Systematic Review; Sina Mortazavi, Igor Laine, Anne Quarshie, Juha Väätänen, and Suraksha Gupta -- 3. The Effect of Emerging Economies Operations on Knowledge Utilization: The Behavior of International Companies as Exaptation and Adaptation; Päivi Aaltonen, Lasse Torkkeli and Maija Worek -- 4. Value Co-creation in Multinational Enterprises’ Services Marketing at the Bottom-of-the-Pyramid Markets; Tiina Leposky, Ahmad Arslan and Desislava Dikova -- 5. An Ethical Perspective on Corporate Leadership in Emerging Economy Contexts: Setting the Scene for Future Research; Li Thuy Dao,- Part II. Specifics of Chinese Firms and Chinese Context -- 6. The Power of Prestige: Investigating Employees’ Commitment in Companies Acquired by Chinese Multinational Enterprises in Germany; Katrin Held -- 7. A Combinative Perspective on Technology Adoption: A Case Analysis of Blockchain Technology Adoption in the Chinese Financial Industry; Ziwei Zhao, Daojuan Wang and Xianhua Wei -- 8. Examining the Importance of Social Media and Other Emerging ICTs in Far Distance Internationalization: The Case of a Western Exporter Entering China; Øystein Moen, Alex Rialp and Josep Rialp
2. Kurzbeschreibung How do firms from emerging economies strive for the internationalization of their business? This comprehensive two-volume collection tackles this question by taking a closer look at underexplored issues, including bottom of the pyramid (BoP) business models, value creation and co-creation, employee commitment and the ‘born global’ concept. Taking both a geographic and thematic approach to the topic, the first volume addresses universal challenges such as inclusive innovation, the ethics of corporate leadership, and knowledge management, and also places a special emphasis on China. Providing an overview of the strategies and operations involved in internationalizing Chinese firms, this book is an essential read for those researching emerging markets and globalization in general, as well as Asian Business more specifically
1. Schlagwortkette Welt
Internationales Management
China
Schwellenländer
Welt
Internationales Management
ANZEIGE DER KETTE Welt -- Internationales Management -- China -- Schwellenländer -- Welt -- Internationales Management
2. Schlagwortkette China
Schwellenländer
Internationale Wirtschaftspolitik
Marktentwicklung
Management
Internationalisierung
China
Schwellenländer
Internationale Wirtschaftspolitik
Marktentwicklung
Management
Internationalisierung
ANZEIGE DER KETTE China -- Schwellenländer -- Internationale Wirtschaftspolitik -- Marktentwicklung -- Management -- Internationalisierung -- China -- Schwellenländer -- Internationale Wirtschaftspolitik -- Marktentwicklung -- Management -- Internationalisierung
SWB-Titel-Idn 1678678619
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-24482-8
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500300560 Datensatzanfang . Kataloginformation500300560 Seitenanfang .
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