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¬A¬ Virtual Testing Approach for Honeycomb Sandwich Panel Joints in Aircraft Interior

¬A¬ Virtual Testing Approach for Honeycomb Sandwich Panel Joints in Aircraft Interior
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1670822451 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Seemann, Ralf, 1985 - : ¬A¬ virtual testing approach for honeycomb sandwich panel joints in aircraft interior
ISBN 978-3-662-60275-1
Name Seemann, Ralf ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L ¬A¬ Virtual Testing Approach for Honeycomb Sandwich Panel Joints in Aircraft Interior
Auflage 1st ed. 2020
Verlagsort Berlin, Heidelberg
Verlag Springer Vieweg
Erscheinungsjahr 2020
2020
Umfang 1 Online-Ressource (XVII, 201 p. 143 illus., 95 illus. in color)
Reihe Produktentwicklung und Konstruktionstechnik ; 16
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Seemann, Ralf, 1985 - : ¬A¬ virtual testing approach for honeycomb sandwich panel joints in aircraft interior
ISBN ISBN 978-3-662-60276-8
Klassifikation TGB
TGB
TEC009070
621
TJ1-1570
Kurzbeschreibung Introduction -- State of the art -- Overall concept of mechanical characterization -- Mechanical characterization on constituent level -- Mechanical characterization on structural element level -- Mechanical characterization on sub-component level -- Virtual testing approach for sandwich panel joints -- Development of novel sandwich panel joints -- Summary and outlook -- Literature -- Appendix A – Constituent level -- Appendix B – Structural element level -- Appendix C – Sub-component level
2. Kurzbeschreibung Virtual test methods can contribute to reducing the great effort for physical tests in the development of lightweight products. The present work describes an approach for virtual testing of sandwich panel joints based on the Building Block Approach and the Finite Elements Method. Building on a multitude of physical tests on sandwich materials and joints, adequate sub-models are developed, validated and synthesized to top-level models. The developed approach is eventually applied for the development of a novel sandwich panel joint. The Author Ralf Seemann studied mechanical Engineering at TU Hamburg (TUHH) and at National University of Singapore. From 2011-2016 he worked as research engineer at the Institut of Product Development and Mechanical Engneering Design at TUHH. Since 2017 he works as stress & weight engineer at Diehl Aviation
1. Schlagwortkette Sandwichbauweise
Honigwabe <Technik>
Faserverbundwerkstoff
Verbindungselement
Festigkeit
Mechanisches Versagen
Mechanische Eigenschaft
Methodenbank
Testen
Flugzeugkabine
ANZEIGE DER KETTE Sandwichbauweise -- Honigwabe -- Faserverbundwerkstoff -- Verbindungselement -- Festigkeit -- Mechanisches Versagen -- Mechanische Eigenschaft -- Methodenbank -- Testen -- Flugzeugkabine
SWB-Titel-Idn 1676319263
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-662-60276-8
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500300516 Datensatzanfang . Kataloginformation500300516 Seitenanfang .
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