Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Managing Chinese-African Business Interactions: Growing Intercultural Competence in Organizations

Managing Chinese-African Business Interactions: Growing Intercultural Competence in Organizations
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1678757616 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Managing Chinese-African business interactions
ISBN 978-3-030-25184-0
Name Mayer, Claude-Hélène ¬[HerausgeberIn]¬
Louw, Lynette ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Louw, Lynette ¬[HerausgeberIn]¬
Name Boness, Christian Martin ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Managing Chinese-African Business Interactions
Zusatz zum Titel Growing Intercultural Competence in Organizations
Auflage 1st ed. 2019
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang 1 Online-Ressource (XVI, 249 p)
Reihe Palgrave Studies in African Leadership
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-25184-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Managing Chinese-African business interactions
ISBN ISBN 978-3-030-25185-7
Klassifikation JFC
SOC000000
JBCC
KJMV
BUS035000
306
658.18
HM621-HM656
Kurzbeschreibung 1. Introduction -- 2. Chinese Cultural Concepts and Their Influence on Management -- 3. African Cultural Concepts and Their Influence on Management -- 4. Case 1: Dealing With Organisational Strategies in the Tanzanian-Chinese Chalinze Water Project -- 5. Case 2: “Not who I am, not what I mean”: Intercultural Communication in Chinese-African Interactions -- 6. Case 3: Dealing With Organisational Structures, Decision-making and Participation in the Zambian Textile Industry -- 7. Case 4: A Negotiation Between Chinese and African Organisations in Namibia -- 8. Case 5: How to Make Friends in Rwanda: A Chinese Tea Ceremony -- 9. Case 6: Setting Up Small, Medium and Micro Enterprises (SMMES) by Chinese Entrepreneurial Immigrants in Maputo, Mozambique -- 10. Case 7: Managing a Chinese-Angolan National Housing Project in Angola’s Capital, Luanda -- 11. Case 8: Language, Culture, and Power in the Chinese-South African Telecommunications Sector -- 12. Case 9: Transforming Employee Conflicts in a Chinese Construction Firm in Kampala, Uganda -- 13. Case 10: Sharing Knowledge in a Sudanese Oil Refinery Through Cultural and Language Trainings -- 14. Case 11: Working Conditions in a Chinese-Ugandan Communications Company -- 15. Case 12: Managing a Chinese-South African Restaurant in Port Elizabeth, South Africa -- 16. Case 13: Employee Perceptions of a Chinese Heavy Machinery Importing Organisation Operating in Uganda -- 17. Case 14: Hiring and Firing in the Chinese-Zimbabwean Mining Industry -- 18. Case 15: Managing Chinese-Cameroonian Daily Interactions in a Company in Douala, Cameroon -- 19. Case 16: A Cross-cultural Conference in the Mozambique Confucius Institute
2. Kurzbeschreibung This book provides deep insights into intercultural collaboration among business partners, employees, managers, and entrepreneurs in Chinese-African professional interactions. It presents cultural and theoretical knowledge on Chinese and African management, leadership, and philosophy. Chinese and African scholars and professionals share their insights into how to address intercultural management challenges proactively and successfully. The cases provide insights into a wide variety of industries and offer actual scenarios studied in governmental, parastatal, and private Chinese-owned organizations in twelve African countries. This book will benefit a broad readership including scholars in employment relations and business management as well as African and Chinese collaborators in academia, government, NGOs and industry
1. Schlagwortkette Subsaharisches Afrika
China
Wirtschaftsbeziehungen
Außenhandel
Direktinvestition
Unternehmen
Kultur
Einflussgröße
Interkulturalität
Interkulturelles Management
Kulturkontakt
Interkulturelle Kompetenz
ANZEIGE DER KETTE Subsaharisches Afrika -- China -- Wirtschaftsbeziehungen -- Außenhandel -- Direktinvestition -- Unternehmen -- Kultur -- Einflussgröße -- Interkulturalität -- Interkulturelles Management -- Kulturkontakt -- Interkulturelle Kompetenz
SWB-Titel-Idn 1678679267
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-25185-7
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500299736 Datensatzanfang . Kataloginformation500299736 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche