Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Cabals and satires: Mozart's comic operas in Vienna

Cabals and satires: Mozart's comic operas in Vienna
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-0-19-069263-6
Name Woodfield, Ian ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Cabals and satires
Zusatz zum Titel Mozart's comic operas in Vienna
Verlagsort New York, NY
Verlag Oxford University Press
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang 1 Online-Ressource (xxxii, 263 Seiten)
ISBN ISBN 978-0-19-069266-7
Klassifikation 782.1092
LP 40428
Kurzbeschreibung This is a study of the political context in which Mozart wrote his three Italian comedies, Figaro, Don Giovanni, and Così fan tutte. Joseph II’s decision to place his opera buffa troupe in competition with the re-formed Singspiel provoked a struggle between supporters of the rival national genres. Cabals soon became active, organizing claques to cheer or hiss as required, and encouraging press correspondents to circulate slanted notices. In the spring of 1786, Mozart was caught up in the infighting. Figaro, the flagship work for the Italian troupe, received a mixed reception, whereas Dittersdorf’s Der Apotheker for the German party scored a triumph. In this fraught atmosphere, satire flourished. A rival setting of Die Hochzeit des Figaro by Dittersdorf, the music for which is lost, lampooned Mozart in the guise of Cherubino, focusing on his obsession with dancing. The intertroupe contest came to an abrupt end at the start of 1788, when the deteriorating international situation for the Austrian Monarchy necessitated cutbacks in expenditure, including the closure of the Singspiel. During the ensuing years of the Austro-Turkish War, Mozart successfully negotiated the unpredictable twists and turns of theater politics. The revival of Figaro in 1789, now as a Habsburg festive work following its gala performance in Prague, sealed his reputation. He was ideally placed to accept a commission from the commercial stage, the revitalization of which was the most lasting musical consequence of the war years.
1. Schlagwortkette Mozart, Wolfgang Amadeus
Opera buffa
Rezeption
Wien
Opera buffa
Rezeption
Geschichte 1770-1800
ANZEIGE DER KETTE Mozart, Wolfgang Amadeus -- Opera buffa -- Rezeption -- Wien -- Opera buffa -- Rezeption -- Geschichte 1770-1800
2. Schlagwortkette Wien
Oper
Aufführung
ANZEIGE DER KETTE Wien -- Oper -- Aufführung
SWB-Titel-Idn 515091383
Signatur E-Book Oxford
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1093/oso/9780190692636.001.0001
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500298534 Datensatzanfang . Kataloginformation500298534 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche