Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

French musical culture and the coming of sound cinema

French musical culture and the coming of sound cinema
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-0-19-063597-8
Name Lewis, Hannah ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L French musical culture and the coming of sound cinema
Verlagsort New York, NY
Verlag Oxford University Press
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang 1 Online-Ressource (xiv, 245 Seiten)
Reihe The Oxford music/media series
ISBN ISBN 978-0-19-063601-2
Klassifikation 791.430944
LR 53509
Kurzbeschreibung French Musical Culture and the Coming of Sound Cinema examines film music practices in France during a period of widespread artistic and creative experimentation: the transition from silent to synchronized sound film. While this period in Hollywood has been examined from a range of scholarly perspectives, the transition to sound in France—and the unique interactions between French sound cinema and French musical discourses—remains underexplored. In France, debates about sound cinema were fierce and widespread, and many filmmakers addressed theoretical questions about the potential of the new technology head-on, articulating their responses to these questions both in writing and in their films. Music played an integral role in the debate. Lewis argues that debates about sound film had a powerful effect on French musical culture of the early 1930s, and that diverse French musical styles and traditions—from Les Six, to the opera house, to the popular music-hall—played a crucial role in shaping the cinematic soundscape. Filmmakers experimented with music’s role in sound cinema within a range of genres, including avant-garde surrealist cinema (Luis Buñuel and Jean Cocteau), recorded theater (Marcel Pagnol), early poetic realism (Jean Renoir, Jean Vigo), and the film musical (René Clair). Lewis’s analysis of the experiments undertaken in these few important years in French cinematic history encourages readers to challenge commonly held assumptions of how genres, media, and artistic forms relate to one another, and how these relationships are renegotiated during moments of technological change.
1. Schlagwortkette Frankreich
Filmmusik
Tonfilm
Musikleben
Geschichte 1920-1934
ANZEIGE DER KETTE Frankreich -- Filmmusik -- Tonfilm -- Musikleben -- Geschichte 1920-1934
SWB-Titel-Idn 515086606
Signatur E-Book Oxford
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1093/oso/9780190635978.001.0001
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500298527 Datensatzanfang . Kataloginformation500298527 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche