Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ relentless pursuit of tone: timbre in popular music

¬The¬ relentless pursuit of tone: timbre in popular music
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-0-19-998522-7
Name Fink, Robert ¬[VerfasserIn]¬
Latour, Melinda ¬[VerfasserIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Latour, Melinda ¬[VerfasserIn]¬
Name Wallmark, Zachary ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L ¬The¬ relentless pursuit of tone
Zusatz zum Titel timbre in popular music
Verlagsort New York, NY
Verlag Oxford University Press
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang 1 Online-Ressource (xviii, 386 Seiten)
ISBN ISBN 978-0-19-090802-7
Klassifikation 781.641234
LS 48000
1433951118 LS 48015
Kurzbeschreibung The Relentless Pursuit of Tone: Timbre in Popular Music assembles a wide spectrum of contemporary perspectives on how sound functions in an equally wide array of popular music. With subjects ranging from the twang of country banjos and the sheen of hip-hop strings to the crunch of amplified guitars and the thump of subwoofers on the dance floor, this volume attempts to bridge the gap between timbre, the purely acoustic characteristics of sound waves, and tone, an emergent musical construct that straddles the borderline between the perceptual and the political. The book’s chapters engage with the entire history of popular music as recorded sound, from the 1930s to the present day, under four large categories. The chapters in Part I, “Genre,” ask how sonic signatures define musical identities and publics; Part II, “Voice,” considers the most naturalized musical instrument, the human voice, as racial and gendered signifier, as property or likeness, and as raw material for algorithmic perfection through software; Part III, “Instrument,” tells stories of the way some iconic pop music machines—guitars, strings, synthesizers—got (or lost) their distinctive sounds; and Part IV, “Production,” puts it all together, asking structural questions about what happens in a recording studio, what is produced (sonic cartoons, rockist authenticity, empty space?), and what it all might mean. The book includes a general theoretical introduction by the editors and an afterword by noted popular music scholar Simon Frith.
1. Schlagwortkette Unterhaltungsmusik
Klangfarbe
Schallaufzeichnung
Musikproduktion
Geschichte 1930-
ANZEIGE DER KETTE Unterhaltungsmusik -- Klangfarbe -- Schallaufzeichnung -- Musikproduktion -- Geschichte 1930-
SWB-Titel-Idn 515046876
Signatur E-Book Oxford
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1093/oso/9780199985227.001.0001
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500298524 Datensatzanfang . Kataloginformation500298524 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche