Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Digital entrepreneurship: interfaces between digital technologies and entrepreneurship

Digital entrepreneurship: interfaces between digital technologies and entrepreneurship
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1668899140 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Digital entrepreneurship
ISBN 978-3-030-20137-1
Name Baierl, Ronny ¬[HerausgeberIn]¬
Behrens, Judith ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Behrens, Judith ¬[HerausgeberIn]¬
Name Brem, Alexander ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Digital entrepreneurship
Zusatz zum Titel interfaces between digital technologies and entrepreneurship
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr [2019]
2019
Umfang 1 Online-Ressource (xiv, 197 Seiten)
Reihe FGF studies in small business and entrepreneurship
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Digital entrepreneurship
ISBN ISBN 978-3-030-20138-8
Klassifikation KCD
KCD
BUS082000
338.6
HD28-70
HD2321-4730.9
Kurzbeschreibung Interfaces Between Digital Technologies and Entrepreneurship -- Digital Entrepreneurship and Value Beyond - Why to Not Purely Play Online -- The Role of Innovation and IP in AI-based Business Models -- Digital Absorptive Capacity in Blockchain Start-ups -- Entrepreneurship in a New Digital Industry: The Emergence and Growth of Mobile Health -- Entrepreneurship as an Innovation Driver in an Industrial Ecosystem -- Virtual-Reality as a Digital Learning Tool in Entrepreneurship - How Virtual Environments Help Entrepreneurs Give More Charismatic Investor Pitches -- Effects of Internal Corporate Venturing on the Transformation of Established Companies -- The Internet of Things in a Business Context
2. Kurzbeschreibung Digital technologies have become a new economic and social force, reshaping traditional business models, strategies, structures, and processes. Digital entrepreneurship, which focuses on creating new ventures and transforming existing businesses by developing novel digital technologies or their novel usage, is seen as a critical pillar for economic growth, job creation, and innovation by many countries. Further, digital technologies have also enabled the growth of the sharing economy, linking owners and users and disrupting the previous dualism of businesses and customers. This volume discusses the management of new technology-based firms and technology projects initiated in academic or industrial contexts. The contributions feature new theoretical concepts, ethical considerations, empirical data analysis (qualitative and quantitative), archival and historical methods, design science approaches, action and field research, as well as management science methods, informatics and cybernetics
1. Schlagwortkette Klein- und Mittelbetrieb
Entrepreneurship
Digitalisierung
ANZEIGE DER KETTE Klein- und Mittelbetrieb -- Entrepreneurship -- Digitalisierung
SWB-Titel-Idn 1676312714
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-20138-8
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Cover
Kataloginformation500297270 Datensatzanfang . Kataloginformation500297270 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche