Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Revenue Management for Manufacturing Companies

Revenue Management for Manufacturing Companies
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 103225369X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Defregger, Florian: Revenue management for manufacturing companies
ISBN 978-3-658-24036-3
978-3-658-24038-7
Name Defregger, Florian ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Revenue Management for Manufacturing Companies
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Erscheinungsjahr 2009
2009
Umfang Online-Ressource (XXII, 155 p. 1 illus, online resource)
Reihe Edition KWV
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-24036-3
Erscheint auch als (Printed edition)ISBN: 978-3-658-24038-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Defregger, Florian: Revenue management for manufacturing companies
ISBN ISBN 978-3-658-24037-0
Klassifikation KJC
BUS041000
KJC
658.4092
HD28-70
Kurzbeschreibung Revenue Management has proven successful in a number of service industries. Starting out in the airlines industry in the 1970s, Revenue Management spread to tourism sectors such as hotels and cruise ships, but also to TV advertising and other industries. Revenue Management for the manufacturing sector is a relatively new concept which is explored in this book. In order to test if there is a potential for Revenue Management in the manufacturing sector, a survey was conducted and sent to a large number of manufacturing companies in the paper, steel and aluminium industries. The results show that Revenue Management is already partly implemented in these industries, but has further greater potential for bottom line improvement in these industries. The book continues with a number of mathematical decision models and heuristics for several application scenarios. The numerical results of the models indicate that manufacturing companies should seriously consider thinking about implementing a Revenue Management system in order to enhance profits significantly
2. Kurzbeschreibung 1 Introduction -- 2 Empirical Study -- 3 Basic Model -- 4 Limited Inventory Capacity -- 5 Setup Times and Costs -- 6 Conclusions and Future Research -- Bibliography
1. Schlagwortkette Verarbeitendes Gewerbe
Revenue Management
ANZEIGE DER KETTE Verarbeitendes Gewerbe -- Revenue Management
SWB-Titel-Idn 51688493X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-24037-0
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Resolving-System
Kataloginformation500296301 Datensatzanfang . Kataloginformation500296301 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche