Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Engineering Service Systems in the Digital Age

Engineering Service Systems in the Digital Age
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 166542382X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Höckmayr, Benedikt S.: Engineering service systems in the digital age
ISBN 978-3-658-26202-0
Name Höckmayr, Benedikt S. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Engineering Service Systems in the Digital Age
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang 1 Online-Ressource (XIX, 314 p. 1 illus)
Reihe Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-26202-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Höckmayr, Benedikt S.: Engineering service systems in the digital age
ISBN ISBN 978-3-658-26203-7
Klassifikation KJMV6
PDG
KJMV6
BUS087000
658.514
HD28-70
Kurzbeschreibung Objectives of this Research -- Grounding of the Research -- Consuming and Producing Knowledge -- Advancing Design Knowledge -- Shaping a Body of Design Knowledge -- Reflections on the Research
2. Kurzbeschreibung Benedikt S. Höckmayr explores the unique characteristics of service systems in the digital age and provides generalizable guidelines for engineering these complex entities. The author contributes towards understanding the socio-technical mechanisms that lead to according novel digitally enabled service offerings, together with paving the way for the maturation of a body of design knowledge for their systematic and structured development. Grounded in the worldview of Design Science Research as a problem-solving paradigm, the knowledge contribution provides innovation and service managers with evidence-based design knowledge that is attuned to be applied in everyday business contexts. Contents Objectives of this Research Grounding of the Research Consuming and Producing Knowledge Advancing Design Knowledge Shaping a Body of Design Knowledge Reflections on the Research Target Groups Researchers and students of information systems and service research Chief executive officers, innovation managers, service engineers in manufacturing and associated sectors The Author Benedikt S. Höckmayr works as an innovation management researcher, project manager and lecturer at the University of Erlangen-Nuremberg. He received his PhD in economic sciences from Prof. Dr. Kathrin M. Moeslein at the Department of Information Systems, Chair of Information Systems – Innovation & Value Creation
1. Schlagwortkette Technische Dienstleistung
Produktentwicklung
Digitalisierung
Designwissenschaft <Informatik>
ANZEIGE DER KETTE Technische Dienstleistung -- Produktentwicklung -- Digitalisierung -- Designwissenschaft
SWB-Titel-Idn 1666739022
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-26203-7
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500294649 Datensatzanfang . Kataloginformation500294649 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche