Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Forward-looking External Search as a Driver for Innovation: An Empirical Analysis of the Value Contribution of Different Search Strategies for Corporate Foresight

Forward-looking External Search as a Driver for Innovation: An Empirical Analysis of the Value Contribution of Different Search Strategies for Corporate Foresight
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1665341270 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Polier, Sara: Forward-looking external search as a driver for innovation
ISBN 978-3-658-26180-1
Name Polier, Sara ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Forward-looking External Search as a Driver for Innovation
Zusatz zum Titel An Empirical Analysis of the Value Contribution of Different Search Strategies for Corporate Foresight
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang 1 Online-Ressource (XX, 322 p. 59 illus)
Reihe Forschungs-/Entwicklungs-/Innovations-Management
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-26180-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Polier, Sara: Forward-looking external search as a driver for innovation
ISBN ISBN 978-3-658-26181-8
Klassifikation KJMV6
PDG
KJMV6
BUS087000
658.514
HD28-70
Kurzbeschreibung Theoretical foundations of organizational search and corporate foresight -- Research field of external search -- Impact of forward-looking external search on the value of corporate foresight
2. Kurzbeschreibung In this empirical analysis Sara Polier investigates forward-looking external search strategies and their impact on the value contribution of corporate foresight. Based on a mixed method approach combining a quantitative and qualitative analysis of large, R&D-intensive firms, the findings reveal a general positive influence of different search strategies with respect to the scope (i.e. breadth, depth, and distance) and direction of search (i.e. market, science, and intermediary-driven) on the role of foresight as a driver for innovation. This relationship is found to be mediated by a firm’s exploratory learning capability, which appears to facilitate the effective transfer of external future-related knowledge into valuable outputs. Contents Theoretical foundations of organizational search and corporate foresight Research field of external search Impact of forward-looking external search on the value of corporate foresight Target Groups Researchers and students of innovation management, technology management, foresight, and future research Practitioners interested in innovation, research and development, corporate foresight, and strategy development The Author Sara Polier does research on external and forward-looking search at the Institute of Technology and Innovation Management at Hamburg University of Technology, where she investigates the impact of search strategies in the context of corporate foresight
1. Schlagwortkette Unternehmensplanung
Zukunftsplanung
Strategische Planung
ANZEIGE DER KETTE Unternehmensplanung -- Zukunftsplanung -- Strategische Planung
2. Schlagwortkette Unternehmen
Strategische Frühaufklärung
Open Innovation
Zukunftsplanung
ANZEIGE DER KETTE Unternehmen -- Strategische Frühaufklärung -- Open Innovation -- Zukunftsplanung
SWB-Titel-Idn 1666738980
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-26181-8
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500294647 Datensatzanfang . Kataloginformation500294647 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche