Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Education in the Marketplace: An Intellectual History of Pro-Market Libertarian Visions for Education in Twentieth Century America

Education in the Marketplace: An Intellectual History of Pro-Market Libertarian Visions for Education in Twentieth Century America
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 106776688X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Currie-Knight, Kevin: Education in the marketplace
ISBN 978-3-030-11777-1
Name Currie-Knight, Kevin ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Education in the Marketplace
Zusatz zum Titel An Intellectual History of Pro-Market Libertarian Visions for Education in Twentieth Century America
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang 1 Online-Ressource (VIII, 210 p. 1 illus)
Reihe Palgrave Studies in Classical Liberalism
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-11777-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Currie-Knight, Kevin: Education in the marketplace
ISBN ISBN 978-3-030-11778-8
Klassifikation KCV
KC
BUS024000
330.071
LC65-LC67.68
Kurzbeschreibung Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Albert Jay Nock: Pessimism about Education by State or Market -- Chapter 3: Frank Chodorov: Consumer Sovereignty, Markets in Education, and “A School on Every Corner” -- Chapter 4: Ayn Rand: Isabel Paterson, Private Education for a Free Society, and Education for Galt’s Gulch -- Chapter 5: Murray Rothbard: Separating Education and the State Beyond Left and Right -- Chapter 6: Milton (and Rose) Friedman: Education Vouchers and State Financing of Private Education -- Chapter 7: Myron Lieberman: Education without Romance, Public Choice Economics, and Markets in Education -- Chapter 8: “Other Conceptions, Both Powerful and Exotic”: School Choice Visions from Voices from the Political Left -- Chapter 9: Conclusion
2. Kurzbeschreibung This book offers an intellectual history of the libertarian case for markets in education. Currie-Knight tracks the diverse and evolving arguments libertarians have made, with each chapter devoted to a different libertarian thinker, their reasoning and their impact. What are the issues libertarians have had with state-controlled public schooling? What have been the libertarian voices on the benefits of markets in education? How have these thinkers interacted with law and policy? All of these questions are considered in this important text for those interested in debates over market mechanisms in education and those who are keen to understand how those arguments have changed over time
SWB-Titel-Idn 1666734934
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-11778-8
Internetseite / Link Resolving-System
Kataloginformation500294506 Datensatzanfang . Kataloginformation500294506 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche