Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Indigenous knowledge and education in Africa
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500294176
.
.
Wikipedia-Verfasserlink
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500294176
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
ISBN
978-981-13-6634-5
Name
Ezeanya-Esiobu, Chika ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L
Indigenous knowledge and education in Africa
Verlagsort
Singapore
Verlag
Springer Open
Erscheinungsjahr
2019
2019
Umfang
1 Online-Ressource (IX, 115 Seiten)
Reihe
Frontiers in African business research
Enthaltene Werke
$tIndigenous knowledge and its importance In Africa’s curriculum. Foundations for an indigenous knowledge based curricula. Historical foundations of formal education curriculum In Africa. Contemporary education curriculum in Africa. Africa’s indigenous knowledge : from education to practice. The case of traditional bonesetting and orthopaedic medical curriculum. Research, innovation, indigenous knowledge and policy action in Africa. Conclusion: Towards a mainstreaming of indigenous knowledge in Africa’s curriculum
Titelhinweis
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-13-6634-5
ISBN
ISBN 978-981-13-6635-2
Klassifikation
RE
SG04
KJK
KJK
BUS035000
1H
338.7096
HD62.4-HD62.45
Kurzbeschreibung
This open access book presents a strong philosophical, theoretical and practical argument for the mainstreaming of indigenous knowledge in curricula development, and in teaching and learning across the African continent. Since the dawn of political independence in Africa, there has been an ongoing search for the kind of education that will create a class of principled and innovative citizens who are sensitive to and committed to the needs of the continent. When indigenous or environment-generated knowledge forms the basis of learning in classrooms, learners are able to immediately connect their education with their lived reality. The result is much introspection, creativity and innovation across fields, sectors and disciplines, leading to societal transformation. Drawing on several theoretical assertions, examples from a wide range of disciplines, and experiences gathered from different continents at different points in history, the book establishes that for education to trigger the necessary transformation in Africa, it should be constructed on a strong foundation of learners’ indigenous knowledge. The book presents a distinct and uncharted pathway for Africa to advance sustainably through home-grown and grassroots based ideas, leading to advances in science and technology, growth of indigenous African business and the transformation of Africans into conscious and active participants in the continent’s progress. Indigenous Knowledge and Education in Africa is of interest to educators, entrepreneurs, policymakers, researchers and individuals engaged in finding sustainable and strategic solutions to regional and global advancement. Chika Ezeanya-Esiobu is a researcher, teacher, non-fiction and fiction writer, and a well-known intellectual who holds a Ph.D. in African Development and Policy Studies from Howard University in Washington D.C. -- Publisher's description
1. Schlagwortkette
Afrika
Bildung
Erziehung
Schulbildung
Curriculum
Wissen
Lokales Wissen
Erfahrungswissen
Vorschlag
Initiative
ANZEIGE DER KETTE
Afrika -- Bildung -- Erziehung -- Schulbildung -- Curriculum -- Wissen -- Lokales Wissen -- Erfahrungswissen -- Vorschlag -- Initiative
SWB-Titel-Idn
166672176X
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://doi.org/10.1007/978-981-13-6635-2
Internetseite / Link
Resolving-System
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500294176
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500294176
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500294176
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500294176
.
Kataloginformation500294176
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500294176
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500294176
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach