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Katalogdatenanzeige

Big Data and Innovation in Tourism, Travel, and Hospitality: Managerial Approaches, Techniques, and Applications

Big Data and Innovation in Tourism, Travel, and Hospitality: Managerial Approaches, Techniques, and Applications
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1067846778 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Big data and innovation in tourism, travel, and hospitality
ISBN 978-981-13-6338-2
978-981-13-6340-5
978-981-13-6341-2
Name Sigala, Marianna ¬[HerausgeberIn]¬
Rahimi, Roya ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Rahimi, Roya ¬[HerausgeberIn]¬
Name Thelwall, Mike ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Big Data and Innovation in Tourism, Travel, and Hospitality
Zusatz zum Titel Managerial Approaches, Techniques, and Applications
Verlagsort Singapore
Verlag Springer Singapore
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang 1 Online-Ressource (XII, 223 p. 43 illus., 32 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-13-6338-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-13-6340-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-981-13-6341-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Big data and innovation in tourism, travel, and hospitality
ISBN ISBN 978-981-13-6339-9
Klassifikation KJQ
KJQ
BUS070030
658.4038
HF5548.125-HF5548.6
Kurzbeschreibung This book brings together multi-disciplinary research and practical evidence about the role and exploitation of big data in driving and supporting innovation in tourism. It also provides a consolidated framework and roadmap summarising the major issues that both researchers and practitioners have to address for effective big data innovation. The book proposes a process-based model to identify and implement big data innovation strategies in tourism. This process framework consists of four major parts: 1) inputs required for big data innovation; 2) processes required to implement big data innovation; 3) outcomes of big data innovation; and 4) contextual factors influencing big data exploitation and advances in big data exploitation for business innovation
2. Kurzbeschreibung Chapter 1. Big Data: the Oil of the New Tourism Economy -- Chapter 2. Composite Indicators for Measuring the Online Search Interest by a Tourist Destination -- Chapter 3. Developing Smart Tourism Destinations with the Internet of Things -- Chapter 4. Big Data in Online Travel Agencies and its Application Through Electronic Devices -- Chapter 5. Big Data for Measuring the Impact of Tourism Economic Development Programme: a Process and Quality Criteria Framework for Using Big Data -- Chapter 6. Research on Big Data, VGI, and the Tourism and Hospitality Sector: Concepts, Methods, and Geographies -- Chapter 7. Sentiment Analysis for Tourism -- Chapter 8. Location-Based Social Network Data for Tourism Destinations -- Chapter 9. Identifying Innovative Idea Proposals with Topic Models - A Case Study from SPA Tourism -- Chapter 10. Customer Data and Crisis Monitoring in Flanders and Brussels -- Chapter 11. Analyzing Airbnb Customer Experience Feedback Using Text Mining -- Chapter 12. Big Data as a Game Changer: How does it Shape Business Intelligence within a Tourism and Hospitality Industry Context? -- Chapter 13. Strengthening Relational Ties and Building Loyalty Through Relational Innovation and Technology: Evidence from Spanish Hotel Guests -- Chapter 14. Big Data and its Supporting Elements: Implications for Tourism and Hospitality Marketing
1. Schlagwortkette Big Data
Tourismusindustrie
Gastgewerbe
Innovation
ANZEIGE DER KETTE Big Data -- Tourismusindustrie -- Gastgewerbe -- Innovation
SWB-Titel-Idn 518428494
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-981-13-6339-9
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500291666 Datensatzanfang . Kataloginformation500291666 Seitenanfang .
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