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¬The¬ Changing Strategies of International Business: How MNEs Manage in a Changing Commercial and Political Landscape

¬The¬ Changing Strategies of International Business: How MNEs Manage in a Changing Commercial and Political Landscape
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1049595106 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡: ¬The¬ changing strategies of international business
ISBN 978-3-030-03930-1
978-3-030-03932-5
Name Chidlow, Agnieszka ¬[HerausgeberIn]¬
Ghauri, Pervez N. ¬[HerausgeberIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Ghauri, Pervez N. ¬[HerausgeberIn]¬
Name Buckley, Thomas ¬[HerausgeberIn]¬
Gardner, Emma C. ¬[HerausgeberIn]¬
Qamar, Amir ¬[HerausgeberIn]¬
Pickering, Emily ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L ¬The¬ Changing Strategies of International Business
Zusatz zum Titel How MNEs Manage in a Changing Commercial and Political Landscape
Verlagsort Cham
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang Online-Ressource (XVI, 243 p. 15 illus, online resource)
Reihe ¬The¬ Academy of International Business
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-03930-1
Printed editionISBN: 978-3-030-03930-1
Printed editionISBN: 978-3-030-03932-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡: ¬The¬ changing strategies of international business
ISBN ISBN 978-3-030-03931-8
Klassifikation BUS069020
KJ
KJ
BUS035000
658.049
HD62.4-HD62.45
Kurzbeschreibung The ACADEMY OF INTERNATIONAL BUSINESS (UK and Ireland Chapter) Published in association with the UK and Ireland Chapter of the Academy of International Business. In line with the 45th AIB-UKI conference, this edited collection brings together fresh perspectives on international business strategy, with a focus on the challenges faced by multinational enterprises (MNEs) in today’s changing commercial and political landscape. With a diverse range of contributors from varying international backgrounds, this book discusses the different strategies employed by MNEs, and analyses how they cope with the current global business environment. An extremely useful read for those studying globalisation and MNEs, this book provides an interdisciplinary and timely approach to international business strategy
2. Kurzbeschreibung Part I. Risky Business: Multinationals, Governments and Political Risk -- 1. Legitimacy and Institutional Governance Infrastructure: Understanding Political Risk from a Chinese MNE Perspective -- 2. Applying Theory to Understand How Multinational Firms Address Brexit -- 3. Bureaucrats in International Business: A Review of Five Decades of Research on State-Owned MNEs -- Part II. Paths to Performance and Current Perspectives on Emerging Markets -- 4. Contextual Transfer Barriers, Social Interaction, and Innovation Transfer Performance -- 5. Equity Ownership Strategy in Greenfield Investments: Influences of Host Country Infrastructure and MNE Resources in Emerging Markets -- 6. The Value of Local Externalities in Country-of-Origin Clusters: Evidence from China -- 7. Acquirer’s Country of Origin and Target Firm’s Performance -- 8. Human Rights Reporting of BRIC and Non-BRICMNEs: An Exploratory Comparative Analysis -- Part III. International Small (but) Mighty Enterprises and Entrepreneurs -- 9. The Role of Culture in Responsible Business Practice: An Exploration of Finnish and Russian SMEs -- 10. The Internationalization of Born-Digital Companies -- 11. Technological Disruptions and Production Location Choices
SWB-Titel-Idn 516887386
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-03931-8
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Kataloginformation500290849 Datensatzanfang . Kataloginformation500290849 Seitenanfang .
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