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Internationalization of Business: Cases on Strategy Formulation and Implementation

Internationalization of Business: Cases on Strategy Formulation and Implementation
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1017823626 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Internationalization of business
ISBN 978-3-319-74088-1
978-3-319-74090-4
Name Schmid, Stefan ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Internationalization of Business
Zusatz zum Titel Cases on Strategy Formulation and Implementation
Verlagsort Cham
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (VII, 171 p. 56 illus., 7 illus. in color, online resource)
Reihe MIR Series in International Business
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-319-74088-1
Printed editionISBN: 978-3-319-74088-1
Printed editionISBN: 978-3-319-74090-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Internationalization of business
ISBN ISBN 978-3-319-74089-8
Klassifikation BUS069020
KJ
KJ
BUS035000
658.049
HD62.4-HD62.45
Kurzbeschreibung This book illustrates the various facets of internationalization in managerial practice, starting with a strategic outline of the many options firms have when formulating internationalization strategies. Designed as a textbook for Bachelor, Master and MBA classrooms, the core of the book consists of six case studies on firms from diverse industries, such as sporting goods, aviation, grocery discount, motorcycle, computer and IT, and fast-food. The cases present a variety of ways of entering and operating in foreign markets, such as export, franchising, joint ventures, strategic alliances, greenfield-investments, acquisitions and mergers. In addition to market entry strategies, the cases provide readers, educators and students with insights into target market strategies, timing strategies, allocation strategies and coordination strategies of well-known companies
2. Kurzbeschreibung Strategies of Internationalization: An Overview -- Adidas & Reebok: Is Acquiring Easier than Integrating? -- Airbus: Managing the Legacy of a Complex International Merger -- Aldi & Lidl: From Germany to the Rest of the World -- KTM & Bajaj: An Austrian-Indian Partnership in the Motorcycle Industry -- Lenovo: From Chinese Origins to a Global Player -- McDonald's: Is the Fast Food Icon Reaching the Limits of Growth?
1. Schlagwortkette Strategisches Management
Internationalisierung
Markteintrittsstrategie
ANZEIGE DER KETTE Strategisches Management -- Internationalisierung -- Markteintrittsstrategie
SWB-Titel-Idn 516261312
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-319-74089-8
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Kataloginformation500289646 Datensatzanfang . Kataloginformation500289646 Seitenanfang .
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