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Managing Future Enterprise: Staying Ahead of the Curve with Symbiotic Value Networks

Managing Future Enterprise: Staying Ahead of the Curve with Symbiotic Value Networks
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1031627634 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Glauner, Friedrich, 1960 - : Managing future enterprise
ISBN 978-3-030-03115-2
978-3-030-03117-6
Name Glauner, Friedrich ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Managing Future Enterprise
Zusatz zum Titel Staying Ahead of the Curve with Symbiotic Value Networks
Verlagsort Cham
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang Online-Ressource (X, 54 p. 10 illus, online resource)
Reihe SpringerBriefs in Business
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-03115-2
Printed editionISBN: 978-3-030-03115-2
Printed editionISBN: 978-3-030-03117-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Glauner, Friedrich, 1960 - : Managing future enterprise
ISBN ISBN 978-3-030-03116-9
Klassifikation KJC
KJC
BUS041000
658.4092
HD28-70
Kurzbeschreibung This book explores new ways for companies to sustain their success, by means of viable business models and a values-driven culture. The point of departure is a value proposition designed to last, and grounded in the values espoused and actively practiced by the organization. These values are in turn the product of a values creation process, which is essential to any business trying to ensure its viability in the long run. A concise step-by-step process explains how this process can be introduced to keep companies competitive for and in the future. In subsequent chapters, the book describes key challenges for modern management, introduces a paradigm of sustainable management, and presents roadmaps to future viability and axioms of viable business management. Active practitioners in executive and operational management roles, research and development, innovation management, human resources, sustainability, or process management will benefit from this volume. Given its scope of coverage, the book offers a valuable resource for lecturers and students in business management, economics, law, and sustainability-related degree courses
2. Kurzbeschreibung Old Wine in Old Skins: The Challenges for Modern Management -- Values Creation as Value Creation: The Paradigm of Lastingly Viable Enterprise -- Value Adding Networks: Paths towards Future Viability -- Summary: The Ethicological Axioms of Lastingly Viable Business Models
SWB-Titel-Idn 516259563
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-03116-9
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Kataloginformation500289593 Datensatzanfang . Kataloginformation500289593 Seitenanfang .
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