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Internationalizing Firms: International Strategy, Trends and Challenges

Internationalizing Firms: International Strategy, Trends and Challenges
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1033585149 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Calvelli, Adriana: Internationalizing firms
ISBN 978-3-319-91550-0
Name Calvelli, Adriana ¬[VerfasserIn]¬
Cannavale, Chiara ¬[VerfasserIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Cannavale, Chiara ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Internationalizing Firms
Zusatz zum Titel International Strategy, Trends and Challenges
Verlagsort Cham
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang Online-Ressource (VII, 232 p. 6 illus., 2 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-319-91550-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Calvelli, Adriana: Internationalizing firms
ISBN ISBN 978-3-319-91551-7 Online
Klassifikation BUS069020
KJ
KJ
BUS035000
658.049
HD62.4-HD62.45
Kurzbeschreibung This book explores emerging trends in internationalization, analyzing the processes and steps that firms take when entering new markets. This timely contribution highlights the need for a deeper understanding of today’s internationalization process, critiquing existing literature and instead proposing a new paradigm based on a re-interpretation of the Resource-based View (RBV). Analysing the motives behind internationalizing, the factors affecting entry choices, and the challenges connected to outsourcing and offshoring, the authors present a new framework for understanding the reasons behind internationalization and the financial risks that are involved. With theoretical discussion and empirical case studies, this book seeks to offer an informed insight into internationalizing, making it an invaluable read for those researching entrepreneurship on a global scale, as well as managers and leaders of international firms
2. Kurzbeschreibung 1. Determinants of Internationalization -- 2. International Strategy -- 3. Market Entry Strategy -- 4. Outsourcing and Reshoring -- 5.Key Risks of Internationalization -- 6. The Role of Culture in Internationalization
1. Schlagwortkette Multinationales Unternehmen
Marktzugang
Auslandsgeschäft
ANZEIGE DER KETTE Multinationales Unternehmen -- Marktzugang -- Auslandsgeschäft
SWB-Titel-Idn 512550018
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-319-91551-7
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Kataloginformation500288001 Datensatzanfang . Kataloginformation500288001 Seitenanfang .
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