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Brand Hate: Navigating Consumer Negativity in the Digital World

Brand Hate: Navigating Consumer Negativity in the Digital World
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1039769268 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kucuk, S. Umit: Brand hate
ISBN 978-3-030-00379-1
Name Kucuk, S. Umit ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Brand Hate
Zusatz zum Titel Navigating Consumer Negativity in the Digital World
Auflage 2nd ed. 2019
Verlagsort Cham
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang Online-Ressource (IX, 199 p, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-030-00379-1
Printed editionISBN: 978-3-030-00379-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Kucuk, S. Umit: Brand hate
ISBN ISBN 978-3-030-00380-7
Klassifikation KJS
BUS016000
658.8342
Kurzbeschreibung This book focuses on the concept of “brand hate” and consumer negativity in today’s digital markets. It explores the emotional detachment consumers generate against valued brands and how negative experiences affect their and other consumers' loyalty. It is almost impossible not to run into hateful language about companies and their brands in today’s digital consumption spaces. Consumer hostility and hate is not hidden and silent anymore but is now openly shared on many online anti-brand websites, consumer social networking sites, and complaint and review boards. The book defines consumer brand hate and discusses its dimensions, antecedents, and consequences as well as the semiotics and legality of such brand hate activities based on current brand dilution arguments. It describes the situations which lead to anti-branding and how consumers choose to express their dissatisfaction with a company on individual and social levels. This newly updated edition discusses recent research findings from brand hate literature with new cases and extended managerial analysis. Thus, the book provides strategic perspectives on how to handle such situations to achieve better functioning markets for scholars and practitioners in marketing, psychology, and consumer behavior
2. Kurzbeschreibung 1. What is Hate? -- 2. What is Brand Hate? -- 3. Antecedents of Brand Hate -- 4. Consequences of Brand Hate -- 5. Semiotics of Brand Hate -- 6. Legality of Brand Hate -- 7. Managing Brand Hate
SWB-Titel-Idn 511577141
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-00380-7
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Resolving-System
Kataloginformation500287826 Datensatzanfang . Kataloginformation500287826 Seitenanfang .
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