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Reverse Entrepreneurship in Latin America: Internationalization from Emerging Markets to Developed Economies

Reverse Entrepreneurship in Latin America: Internationalization from Emerging Markets to Developed Economies
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1038671280 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Reverse entrepreneurship in Latin America
ISBN 978-3-319-94465-4
978-3-319-94467-8
Name Reyes-Mercado, Pável ¬[HerausgeberIn]¬
Larios Hernández, Guillermo Jesús ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Larios Hernández, Guillermo Jesús ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Reverse Entrepreneurship in Latin America
Zusatz zum Titel Internationalization from Emerging Markets to Developed Economies
Verlagsort Cham
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang Online-Ressource (XV, 136 p. 20 illus, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-319-94465-4
Printed editionISBN: 978-3-319-94465-4
Printed editionISBN: 978-3-319-94467-8
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Reverse entrepreneurship in Latin America
ISBN ISBN 978-3-319-94466-1
Klassifikation KJH
KJH
BUS025000
658.421
HB615
Kurzbeschreibung This book explores the concept of reverse entrepreneurship, providing real-life examples of innovative start-ups and ventures hoping to internationalize. Traditionally, entrepreneurial ideas have flowed from developed countries to emerging markets. This book, however, examines entrepreneurial ideas flowing in the opposite direction, with case studies from organizations that were initially launched in emerging markets. With a specific focus on Latin America, the cases examine the experiences of entrepreneurs and reveal much-needed strategies for entry into developed markets. This book will undoubtedly be useful to both academics and practitioners as it covers a wide range of industries, products and services and takes a closer look at market platforms and high-impact entrepreneurship. Providing a valuable contribution to a relatively unexplored area, this is a compelling collection of insights into reverse entrepreneurship which presents practical solutions for entrepreneurs looking to expand their businesses in the future
2. Kurzbeschreibung 1. Introduction -- 2. The Rise and Fall of an International Venture: The Case of an Online Medical Tourism Platform -- 3. Wearable Technology: Shaping Market Opportunities Through Innovation, Learning, and Networking -- 4. Cinépolis México: Prospects for International Growth in the Entertainment Industry -- 5. Benotto Bicycles: Developing a Strategy for Profitable Growth -- 6. Mexico's Healthy Food: Using Innovation to Create Commercial Ties with Suppliers -- 7. Napify App: An Example of Mexican Social Entrepreneurship -- 8. International Growth for the Concept of Children's Edutainment: The Case of KidZania
SWB-Titel-Idn 511575904
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-319-94466-1
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Kataloginformation500287804 Datensatzanfang . Kataloginformation500287804 Seitenanfang .
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