Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬A¬ Conceptual Framework for Personalised Learning: Influence Factors, Design, and Support Potentials

¬A¬ Conceptual Framework for Personalised Learning: Influence Factors, Design, and Support Potentials
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 511883692 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Melzer, Philipp: ¬A¬ conceptual framework for personalised learning
ISBN 978-3-658-23094-4
Name Melzer, Philipp ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L ¬A¬ Conceptual Framework for Personalised Learning
Zusatz zum Titel Influence Factors, Design, and Support Potentials
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang Online-Ressource (XVIII, 154 p. 21 illus, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Melzer, Philipp: ¬A¬ conceptual framework for personalised learning
Printed editionISBN: 978-3-658-23094-4
ISBN ISBN 978-3-658-23095-1
Klassifikation KJQ
COM005030
658.4038
HD30.2
DP 1960
Kurzbeschreibung Philipp Melzer analyses influence factors of personalised learning aiming to lay out design principles for personalised blended learning courses. Finding only weak support for a matching between learning styles and teaching methods, he defines learning tasks as the object of further investigations. Following the idea of a community of inquiry, the author develops the Personalised Learning Framework (PLF), modelling personalised learning as a process of selection as well as usage of learning tasks and learning tools by the community of inquiry. To evaluate the PLF further, a traditional university course is transformed to a personalised flipped classroom course. He shows how personalised learning can be supported in concrete learning interventions using specific learning methods and technologies. Contents The Effects of Personalised Negotiation Training on Learning and Performance in Electronic Negotiations A Conceptual Framework for Task and Tool Personalisation in IS Education Personalising the IS Classroom Towards a Holistic Evaluation Concept for Personalised Learning in Flipped Classrooms Target Groups Researchers and students in the fields of information systems, economic, social, and educational sciences, higher education didactics Practitioners in consultancies, training, coaching, e-learning The Author Philipp Melzer is a research assistant at the Department Information Systems 1 - Organisational Communication at the University of Hohenheim
2. Kurzbeschreibung The Effects of Personalised Negotiation Training on Learning and Performance in Electronic Negotiations -- A Conceptual Framework for Task and Tool Personalisation in IS Education -- Personalising the IS Classroom -- Towards a Holistic Evaluation Concept for Personalised Learning in Flipped Classrooms
1. Schlagwortkette Wirtschaftswissenschaftliches Studium
Lehrveranstaltung
Elektronische Verhandlung
Integriertes Lernen
Selbstgesteuertes Lernen
SWB-Titel-Idn 508131421
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-23095-1
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Resolving-System
Kataloginformation500287387 Datensatzanfang . Kataloginformation500287387 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche