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Transient Effects in Simulations of Hybrid Electric Drivetrains

Transient Effects in Simulations of Hybrid Electric Drivetrains
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 507548167 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Winke, Florian: Transient effects in simulations of hybrid electric drivetrains
ISBN 978-3-658-22553-7
Name Winke, Florian ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Transient Effects in Simulations of Hybrid Electric Drivetrains
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Springer Vieweg
Erscheinungsjahr 2019
2019
Umfang Online-Ressource (XXIII, 121 p. 65 illus, online resource)
Reihe Wissenschaftliche Reihe Fahrzeugtechnik Universität Stuttgart
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Winke, Florian: Transient effects in simulations of hybrid electric drivetrains
Printed editionISBN: 978-3-658-22553-7
ISBN ISBN 978-3-658-22554-4
Klassifikation TRCS
TRC
TEC009090
629.2
TL1-483
ZO 4490
Kurzbeschreibung This work presents an investigation of the influence of different modeling approaches on the quality of fuel economy simulations of hybrid electric powertrains. The main focus is on the challenge to accurately include transient effects and reduce the computation time of complex models. Methods for the composition of entire powertrain models are analyzed as well as the modeling of the individual components internal combustion engine and battery. The results shall help with the selection of suitable models for specific simulation tasks and provide a deeper understanding of the dynamic processes within simulations of hybrid electric vehicles. Contents Powertrain Modeling Internal Combustion Engine Modeling Battery Modeling Target Groups Students and scientists in the field of simulation, hybrid powertrains, alternative drives and internal combustion engines About the Author Florian Winke was research associate at the Research Institute of Automotive Engineering and Vehicle Engines Stuttgart (FKFS), where he worked on modeling and simulation of hybrid electric powertrains. After finishing his doctorate, he joined a German automotive manufacturer, where he is working in software development in the field of hybrid operation strategies
2. Kurzbeschreibung Powertrain Modeling -- Internal Combustion Engine Modeling -- Battery Modeling
1. Schlagwortkette Triebstrang
Elektroantrieb
Hybridantrieb
Verbrennungsmotor
Batterie
Hybridfahrzeug
Längsdynamik
Kraftstoffverbrauch
Fahrzyklus
Simulation
ANZEIGE DER KETTE Triebstrang -- Elektroantrieb -- Hybridantrieb -- Verbrennungsmotor -- Batterie -- Hybridfahrzeug -- Längsdynamik -- Kraftstoffverbrauch -- Fahrzyklus -- Simulation
SWB-Titel-Idn 505929635
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-22554-4
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500287186 Datensatzanfang . Kataloginformation500287186 Seitenanfang .
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