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F. A. Hayek: Economics, Political Economy and Social Philosophy

F. A. Hayek: Economics, Political Economy and Social Philosophy
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1031184252 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Boettke, Peter J., 1960 - : F. A. Hayek
ISBN 978-1-137-41159-4
978-1-349-68175-4
978-1-349-68174-7
Name Boettke, Peter J. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L F. A. Hayek
Zusatz zum Titel Economics, Political Economy and Social Philosophy
Verlagsort London
Verlag Palgrave Macmillan UK
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang 1 Online-Ressource (XXVII, 323 p. 12 illus, online resource)
Reihe Great Thinkers in Economics
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-1-137-41159-4
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Boettke, Peter J., 1960 - : F. A. Hayek
ISBN ISBN 978-1-137-41160-0
Klassifikation KCZ
KCZ
BUS069000
330.1509
HC10-1085
Kurzbeschreibung This book explores the life and work of Austrian-British economist, political economist, and social philosopher, Friedrich Hayek. Set within a context of the recent financial crisis, alongside the renewed interest in Hayek and the Hayek-Keynes debate, the book introduces the main themes of Hayek’s thought. These include the division of knowledge, the importance of rules, the problems with planning and economic management, and the role of constitutional constraints in enabling the emergence of unplanned order in the market by limiting the perverse incentives and distortions in information often associated with political discretion. Key to understanding Hayek's development as a thinker is his emphasis on the knowledge problem that economic decision makers face and how alternative institutional arrangements either hinder or assist them in overcoming that epistemic dilemma. Hayek saw order emerging from individual action and responsibility under the appropriate institutional order that itself emerges from actors discovering new and better ways to coordinate their behavior. This book will be of interest to all those keen to gain a deeper understanding of this great 20th century thinker in economics. Peter Boettke is University Professor of Economics and Philosophy, Director of the F. A. Hayek Program for Advanced Study in Philosophy, Politics, and Economics, at George Mason University, USA.
2. Kurzbeschreibung Chapter 1: Clarifying Some Misconceptions About Hayek -- Chapter 2: Hayek: An Overview of His Life and Work -- Chapter 3: The Anatomy of an Economic Crisis: Money, Prices and Economic Order -- Chapter 4: Hayek on Market Theory and the Price System -- Chapter 5: Hayek and Market Socialism -- Chapter 6: The False Promise of Socialism and The Road to Serfdom -- Chapter 7: A Genuine Institutional Economics -- Chapter 8: The Political Economy of a Free People -- Chapter 9: Hayek, Epistemics, Institutions, and Change -- Chapter 10: The Reconstruction of the Liberal Project -- Chapter 11: The Hayekian Legacy
1. Schlagwortkette Hayek, Friedrich A. ¬von¬
Wirtschaftstheorie
Ideengeschichte
ANZEIGE DER KETTE Hayek, Friedrich A. ¬von¬ -- Wirtschaftstheorie -- Ideengeschichte
SWB-Titel-Idn 511577680
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttps://doi.org/10.1057/978-1-137-41160-0
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500286636 Datensatzanfang . Kataloginformation500286636 Seitenanfang .
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