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Katalogdatenanzeige

Behavioral Economics: Moving Forward

Behavioral Economics: Moving Forward
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 508349699 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Ghisellini, Fabrizio: Behavioral economics
ISBN 978-3-319-75204-4
Name Ghisellini, Fabrizio ¬[VerfasserIn]¬
Chang, Beryl Y. ¬[VerfasserIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Chang, Beryl Y. ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Behavioral Economics
Zusatz zum Titel Moving Forward
Verlagsort Cham
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (XIII, 234 p. 31 illus., 23 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Ghisellini, Fabrizio: Behavioral economics
Printed editionISBN: 978-3-319-75204-4
ISBN ISBN 978-3-319-75205-1
Klassifikation KCK
BUS085000
330.01
QC 010
Kurzbeschreibung This book sets the agenda to turn behavioral economics, which has long been considered a subordinate discipline, into mainstream economics. Ghisellini and Chang expose the conceptual and empirical inadequacy of conventional economics using illustrations of real world decision-making in a dynamic environment, including evidence from the global financial crisis. With a rigorous yet accessible style, they give a comprehensive overview of behavioral economics and of the current state of play in the field across different schools of thought. Seven major conceptual problems still affecting the development of behavioral economics are identified and the authors propose research avenues to address these issues and allow the discipline to receive its long-awaited recognition. Crucial reading for researchers and students looking for insights into the many unsolved problems of economics
2. Kurzbeschreibung Part I: How did we get here? -- Chapter 1: Introduction to Part I -- Chapter 2: Does conventional economics fit reality? -- Chapter 3: The behavioral alternative -- Part II: moving forward: seven businesses to finish -- Chapter 4: Introduction to Part II -- Chapter 5: How many real biases are there? -- Chapter 6: How do people form expectations in the real world?. Chapter 7: Time and preferences -- Chapter 8: Rationality: An inferiority complex? -- Chapter 9: The problem with behavioral finance -- Chapter 10: Should biased nudgers nudge us? -- Chapter 11: What we talk about when we talk about behavioral economics
1. Schlagwortkette Verhaltensökonomie
Wirtschaftswissenschaften
Theorie
ANZEIGE DER KETTE Verhaltensökonomie -- Wirtschaftswissenschaften -- Theorie
SWB-Titel-Idn 508137276
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-75205-1
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Resolving-System
Kataloginformation500284568 Datensatzanfang . Kataloginformation500284568 Seitenanfang .
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