Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Collective Knowledge: How Teams and Larger Social Systems Learn, Remember, and Invent

Collective Knowledge: How Teams and Larger Social Systems Learn, Remember, and Invent
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 513957316 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Figge, Patrick: Collective knowledge
ISBN 978-3-658-22179-9
Name Figge, Patrick ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Collective Knowledge
Zusatz zum Titel How Teams and Larger Social Systems Learn, Remember, and Invent
Auflage 1st edition 2018
Verlagsort Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH
Springer Gabler
Erscheinungsjahr 2018
2018
2018
Umfang Online-Ressource (XVII, 183 p. 7 illus, online resource)
Reihe Innovation und Entrepreneurship
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-22179-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Figge, Patrick: Collective knowledge
ISBN ISBN 978-3-658-22180-5 Online
Klassifikation KJH
BUS025000
658.421
HB615
Kurzbeschreibung Collective knowledge and the associated concepts of collectively learning, remembering and inventing are increasingly important in today’s economy and society. Completing knowledge work alone is more and more difficult for individuals. Based on novel datasets which identify founders as inventors on patents and survey data collected from senior management, the author investigates questions about knowledge processing. What determines whether dispersed specialist knowledge can be located and used to complete tasks or to create new knowledge? How are social interactions organized and to what extent do individuals such as founders influence the course of action taken by the system as a whole? Content Determinants of technological novelty in inventor teams Influence of Founder-Inventors, individual and team experience Development of Transactive Memory Systems Impact of social exchange patterns, costs of reciprocity and organizational design Transactive Memory Systems in the ‘Digital Age’ Target Groups Scientists, lecturers, and students in the areas of innovation and entrepreneurship, organization science, and strategy research Managers and practitioners in the fields of knowledge management, research & development, and digitalization The Author Dr. Patrick Figge received his Ph.D. from the University of Passau where he continues his research on entrepreneurship, teams/groups, and the impact of digitalization
2. Kurzbeschreibung Determinants of technological novelty in inventor teams -- Influence of Founder-Inventors, individual and team experience -- Development of Transactive Memory Systems -- Impact of social exchange patterns, costs of reciprocity and organizational design -- Transactive Memory Systems in the ‘Digital Age’
1. Schlagwortkette Teamwork
Wissensmanagement
ANZEIGE DER KETTE Teamwork -- Wissensmanagement
SWB-Titel-Idn 50592868X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-22180-5
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Kataloginformation500279636 Datensatzanfang . Kataloginformation500279636 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche