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Agency Theory and Sustainability in the Global Supply Chain

Agency Theory and Sustainability in the Global Supply Chain
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 510054676 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Delbufalo, Emanuela: Agency theory and sustainability in the global supply chain
ISBN 978-3-319-72792-9
Name Delbufalo, Emanuela ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Agency Theory and Sustainability in the Global Supply Chain
Verlagsort Cham
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (X, 54 p. 1 illus, online resource)
Reihe SpringerBriefs in Business
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-319-72792-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Delbufalo, Emanuela: Agency theory and sustainability in the global supply chain
ISBN ISBN 978-3-319-72793-6
Klassifikation KJJ
BUS072000
658.408
HD30.255
QP 530
Kurzbeschreibung 1 Agency theory and supply chain management: a literature review -- 2 Extending sustainability to suppliers: the role of Codes of conduct -- 3 Agency theory and sustainability in global supply chain.
2. Kurzbeschreibung This book analyzes how and under what conditions collaborating corporations can effectively manage relationships with their suppliers in order to decrease the risk of suppliers’ noncompliance with codes of conduct and standards. In so doing, it represents an important addition to the management literature on corporate social responsibility in global supply chains – which is highly topical at a time when companies are increasingly aware of the social and environmental aspects of global sourcing. After an opening systematic review of the literature on agency theory and supply chain management, it explores the rationale underlying collaboration among competitors, and the most critical aspects of such collaboration, in depth. Thanks to the book’s use of real-life examples, readers will learn how agency theory can help improve relationship management and address the major issues in sustainable global sourcing.
1. Schlagwortkette Supply Chain Management
Agency-Theorie
ANZEIGE DER KETTE Supply Chain Management -- Agency-Theorie
SWB-Titel-Idn 504295004
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-72793-6
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Kataloginformation500278919 Datensatzanfang . Kataloginformation500278919 Seitenanfang .
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