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Katalogdatenanzeige

Negotiating Business Narratives: Fables of the Information Technology, Automobile Manufacturing, and Financial Trading Industries

Negotiating Business Narratives: Fables of the Information Technology, Automobile Manufacturing, and Financial Trading Industries
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1017815070 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Borins, Sandford F., 1949 - : Negotiating business narratives
ISBN 978-3-319-77922-5
Name Borins, Sandford ¬[VerfasserIn]¬
Herst, Beth ¬[VerfasserIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Herst, Beth ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Negotiating Business Narratives
Zusatz zum Titel Fables of the Information Technology, Automobile Manufacturing, and Financial Trading Industries
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Pivot
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (XIII, 78 p, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-319-77922-5
Printed editionISBN: 978-3-319-77922-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Borins, Sandford F., 1949 - : Negotiating business narratives
ISBN ISBN 978-3-319-77923-2
Klassifikation KND
BUS070020
338.476292
HD9710-HD9710.37
QP 380
Kurzbeschreibung This book challenges the widely-held belief that popular narratives about business are invariably critical. It develops a more nuanced analytic model of private sector narrative and applies it to 63 recent narrative texts (movies, histories, biographies) produced in the US dealing with three major industries: information technology, automobile manufacturing, and financial trading. It identifies recurring patterns to compare sectors and to analyze their implications. Negotiating Business Narratives appeals to academics and practitioners interested in business and society, strategic management, and contemporary literature and films about business
2. Kurzbeschreibung 1 Conceptual Framework and Methodology -- 2 Insanely Great: The Dominant IT Fable -- 3 Cults of Personality: Fables of the Automobile Industry -- 4 “A Good Dose of Outrage”: Financial Trading Fables -- 5 Conclusion: Narrative Templates and Social Negotiations
1. Schlagwortkette Informationstechnische Industrie
Kraftfahrzeugwirtschaft
Finanzdienstleistungsmarkt
Stereotypisierung
Erzählen
ANZEIGE DER KETTE Informationstechnische Industrie -- Kraftfahrzeugwirtschaft -- Finanzdienstleistungsmarkt -- Stereotypisierung -- Erzählen
SWB-Titel-Idn 501741674
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-77923-2
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500273696 Datensatzanfang . Kataloginformation500273696 Seitenanfang .
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