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Business Ethics as a Science: Methodology and Implications

Business Ethics as a Science: Methodology and Implications
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 499920724 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Storchevoy, Maxim: Business ethics as science
ISBN 978-3-319-68860-2
Name Storchevoy, Maxim
T I T E L Business Ethics as a Science
Zusatz zum Titel Methodology and Implications
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (XIII, 155 p. 7 illus., 1 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-68860-2
Printed editionISBN: 978-3-319-68860-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Storchevoy, Maxim: Business ethics as science
ISBN ISBN 978-3-319-68861-9
Klassifikation KJG
BUS008000
174.4
HF5387-HF5387.5
Kurzbeschreibung The book considers how to make the methodology of business ethics more scientific, especially its normative branch. Storchevoy explores the attempts of economic theory to contribute to the scientific normative analysis of economic behavior, particularly the welfare economics of 1910-1950 and methodological discussions of economics and ethics from 1980-2015. He then examines the development of the methodological structure of business ethics in general since the 1980s and the scientific validity of normative business ethics, including stakeholder theory, the separation thesis, integral social contract theory, corporate social responsibility, virtue ethics and other frameworks. He concludes by suggesting an additional step to make business ethics a more systematic discipline by developing a typology of moral issues and dilemmas. Business Ethics as a Science will be a thought-provoking resource for students and practitioners of business ethics and economists alike
2. Kurzbeschreibung Welfare Economics (1910-1950) -- Economics and Ethics since the 1950s -- Business Ethics: Normative, Positive and Practical -- Business Ethics: Normative Approaches -- Business Ethics: Moral Issues and Dilemmas
1. Schlagwortkette Unternehmensethik
Wirtschaftsethik
ANZEIGE DER KETTE Unternehmensethik -- Wirtschaftsethik
2. Schlagwortkette Unternehmensethik
Wirtschaftsethik
ANZEIGE DER KETTE Unternehmensethik -- Wirtschaftsethik
SWB-Titel-Idn 495995037
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-68861-9
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500269777 Datensatzanfang . Kataloginformation500269777 Seitenanfang .
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