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Conscious Business in Germany: Assessing the Current Situation and Creating an Outlook for a New Paradigm

Conscious Business in Germany: Assessing the Current Situation and Creating an Outlook for a New Paradigm
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 101075937X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Stahlhofer, Nicolas Josef: Conscious business in Germany
ISBN 978-3-319-69738-3
Name Stahlhofer, Nicolas Josef
Kraft, Patricia ¬[VerfasserIn]¬
ANZEIGE DER KETTE Kraft, Patricia ¬[VerfasserIn]¬
Name Schmidkonz, Christian ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Conscious Business in Germany
Zusatz zum Titel Assessing the Current Situation and Creating an Outlook for a New Paradigm
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (XIV, 122 p. 43 illus., 38 illus. in color, online resource)
Reihe CSR, Sustainability, Ethics & Governance
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-69738-3
Printed editionISBN: 978-3-319-69738-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Stahlhofer, Nicolas Josef: Conscious business in Germany
ISBN ISBN 978-3-319-69739-0
Klassifikation KJG
BUS008000
174.4
HF5387-HF5387.5
Kurzbeschreibung This book presents conscious business as a constantly expanding and powerful approach to reinvent and shape organizations in a human and beneficial manner. In particular it examines the core characteristics, main drivers and challenges of conscious businesses in Germany. The book offers a structured overview of the current situation of the concept and outlines important issues that need to be considered in order to make independent decisions. Four case studies of successful conscious companies - differing in terms of their size, industry, legal form and international orientation - reveal concrete best practices and provide evidence for the approach’s ability to deliver business paradigms that are simultaneously purposeful and profitable
2. Kurzbeschreibung Introduction -- Theoretical Framework -- Research Methodology -- Case Study - Conscious Business in Germany -- Discussion, Indication & Conclusion.
SWB-Titel-Idn 495990124
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-69739-0
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500269724 Datensatzanfang . Kataloginformation500269724 Seitenanfang .
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