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Valuing Corporate Innovation: Strategies, Tools, and Best Practice From the Energy and Technology Sector

Valuing Corporate Innovation: Strategies, Tools, and Best Practice From the Energy and Technology Sector
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 895414198 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Friedl, Gunther, 1971 - : Valuing corporate innovation
ISBN 978-3-319-64863-7
Name Friedl, Gunther ¬[Hrsg.]¬
Kayser, Horst J. ¬[Hrsg.]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Kayser, Horst J. ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Valuing Corporate Innovation
Zusatz zum Titel Strategies, Tools, and Best Practice From the Energy and Technology Sector
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (IX, 114 p. 30 illus., 2 illus. in color, online resource)
Reihe Management for Professionals
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-64863-7
Printed editionISBN: 978-3-319-64863-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Friedl, Gunther, 1971 - : Valuing corporate innovation
ISBN ISBN 978-3-319-64864-4
Klassifikation PDG
KJMV6
BUS087000
658.514
HD28-70
Kurzbeschreibung This book presents tools for valuing and controlling corporate innovation. It combines a well-established theoretical framework with case studies at Siemens that illustrate the practice of valuing and controlling innovation and underline the strong link between theoretical concepts and practical application. Innovation is a key factor determining the success of companies and since corporate innovation consumes large quantities of resources, the issue of how best to distribute these resources among different projects is crucial. For an optimal resource allocation, companies need valuation tools to assess the benefits, costs and risks of competing projects. The energy sector is an example of a market that is strongly driven by innovation, and as such the book describes the processes and the potential of digitalizing product development and outlines the valuation process for a long-term innovation project in this sector - the development of the latest Siemens gas turbine
2. Kurzbeschreibung Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Valuing Research and Development Projects in Energy Markets (Schäfer) -- Chapter 3: Valuing Product Lifecycle Management (Scheubel, Bierschneider, Gierse, Hermann, Wokusch) -- Chapter 4: Measuring Innovation Performance (Walcher, Wöhrl) -- Chapter 5: Conclusions
SWB-Titel-Idn 495989649
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64864-4
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500269716 Datensatzanfang . Kataloginformation500269716 Seitenanfang .
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