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Brand Gender: Increasing Brand Equity through Brand Personality

Brand Gender: Increasing Brand Equity through Brand Personality
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 893133256 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Lieven, Theo, 1952 - : Brand gender
ISBN 978-3-319-60218-9
Name Lieven, Theo
T I T E L Brand Gender
Zusatz zum Titel Increasing Brand Equity through Brand Personality
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (XX, 265 p. 34 illus., 4 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-60218-9
Printed editionISBN: 978-3-319-60218-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Lieven, Theo, 1952 - : Brand gender
ISBN ISBN 978-3-319-60219-6
Klassifikation KJS
BUS043000
658.827
Kurzbeschreibung This book explores ways to drive and increase a brand’s most important property, its equity. Focussing on gender, the author analyses the impact of assigning personalities and characteristics to products and how this can affect the management of brands on a global scale. Using detailed examples, the author argues that brands with low masculine and feminine characteristics have the lowest equity, whilst brands with both high feminine and masculine characteristics are shown to have the strongest equity. Including notions of androgyny in brands, this significant study reveals the different factors which can affect a brand being perceived as either masculine or feminine. Aiming to develop a comprehensive theory and provide practitioners with a guide to increasing the equity of their brands, this controversial and pioneering book lays the foundation for creating a global brand personality model
2. Kurzbeschreibung 1. A Brand as a Person -- 2. Gender and Ease of Categorization -- 3. Global Branding with Brand Gender and Brand Equity -- 4. Adrogyny, Consumers' Biological Sex, and Cultural Differences -- 5. Brand Gender and Equity through Brand Design -- 6. Creating a Strong Sports Shoe Brand -- 7. The Independent Gender Effects of Logo, Product, and Brand -- 8. Product Gender and Product Evaluation -- 9. Salesperson Gender Follows Brand Gender -- 10. Brand Gender and Brand Alliance -- 11. How to Create a Personality Scale,- 12. The Effect of Brand Gender on Brand Equity - A Simple Fallacy? -- 13. Summary, Discussion, and Conclusion
1. Schlagwortkette Markenimage
Geschlechtsunterschied
Markenwert
ANZEIGE DER KETTE Markenimage -- Geschlechtsunterschied -- Markenwert
SWB-Titel-Idn 495043710
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-60219-6
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500269558 Datensatzanfang . Kataloginformation500269558 Seitenanfang .
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