Vorliegende Sprache |
eng |
Hinweise auf parallele Ausgaben |
495861952 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡: Augmented reality and virtual reality |
898972884 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Augmented reality and virtual reality |
ISBN |
978-3-319-64026-6 |
Name |
Jung, Timothy ¬[Hrsg.]¬ |
Dieck, M. Claudia ¬tom¬ ¬[Hrsg.]¬ |
ANZEIGE DER KETTE |
Dieck, M. Claudia ¬tom¬ ¬[Hrsg.]¬ |
T I T E L |
Augmented Reality and Virtual Reality |
Zusatz zum Titel |
Empowering Human, Place and Business |
Verlagsort |
Cham |
Verlag |
Springer |
Erscheinungsjahr |
2018 |
2018 |
Umfang |
Online-Ressource (XI, 384 p. 87 illus., 8 illus. in color, online resource) |
Reihe |
Progress in IS |
Titelhinweis |
Druckausg.ISBN: 978-3-319-64026-6 |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡: Augmented reality and virtual reality |
Printed editionISBN: 978-3-319-64026-6 |
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Augmented reality and virtual reality |
ISBN |
ISBN 978-3-319-64027-3 |
Klassifikation |
KNS |
BUS081000 |
338.4791 |
G149-180 |
QH 500 |
Kurzbeschreibung |
This volume provides the latest outcomes of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) research conducted in various industries. It reveals how AR and VR are currently changing the business landscape, and how new innovations provide opportunities for businesses to offer their customers unique services and experiences. Collecting the proceedings of the International AR & VR Conference held in Manchester, UK, in February 2017, the book advances the state of the art in AR and VR technologies and their applications in various industries such as tourism, hospitality, events, fashion, entertainment, retail, education and the gaming industry. The papers presented here cover the most significant topics within the field of AR and VR for both researchers and practitioners, approaching them from a business and management perspective. |
2. Kurzbeschreibung |
Part I: Augmented and Virtual Reality in Tourism -- Part II: Augmented and Virtual Reality in Retail and Fashion -- Part III: Augmented and Virtual Reality in Business, Marketing and Storytelling -- Part IV: Augmented and Virtual Reality in Healthcare and Defence -- Part V: Augmented and Virtual Reality Design & Development -- Part VI: Augmented and Virtual Reality in Industry |
1. Schlagwortkette |
Virtuelle Realität |
Erweiterte Realität <Informatik> |
Einzelhandel |
Marketing |
ANZEIGE DER KETTE |
Virtuelle Realität -- Erweiterte Realität -- Einzelhandel -- Marketing |
SWB-Titel-Idn |
494011122 |
Signatur |
Springer E-Book |
Bemerkungen |
Elektronischer Volltext - Campuslizenz |
Elektronische Adresse |
$uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64027-3 |
Internetseite / Link |
Volltext |