Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ Goals of Sustainable Development: Responsibility and Governance

¬The¬ Goals of Sustainable Development: Responsibility and Governance
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 890580448 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡: ¬The¬ goals of sustainable development
ISBN 978-981-10-5046-6
Name Crowther, David ¬[Hrsg.]¬
Seifi, Shahla ¬[Hrsg.]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Seifi, Shahla ¬[Hrsg.]¬
Name Moyeen, Abdul ¬[Hrsg.]¬
T I T E L ¬The¬ Goals of Sustainable Development
Zusatz zum Titel Responsibility and Governance
Verlagsort Singapore
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2018
2018
Umfang Online-Ressource (X, 250 p. 11 illus., 7 illus. in color, online resource)
Reihe Approaches to Global Sustainability, Markets, and Governance
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-981-10-5046-6
Printed editionISBN: 978-981-10-5046-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡: ¬The¬ goals of sustainable development
ISBN ISBN 978-981-10-5047-3
Klassifikation KJG
BUS008000
174.4
HD60-HD60.5
Kurzbeschreibung This book analyses various aspects of social responsibility, corporate responsibility, sustainability and governance. Rather than focusing narrowly on a single perspective, it investigates a number of problems and scenarios that can all be considered an aspect of one of these fields, and shows how they are all related to each other and to the problems and issues facing businesses. This approach is based on the tradition of the Social Responsibility Research Network, which in its 15-year history has sought to broaden the discourse and to treat all research in these areas as inter-related and relevant to business. The book collects the best papers presented at the 15th International Conference on Corporate Social Responsibility and 6th Organisational Governance Conference held in Melbourne, Australia in September 2016
2. Kurzbeschreibung Chapter 1. Against Theory: Redefining Corporate Social Responsibility using a Lacanian Perspective -- Chapter 2. The Linkages between CSR, Social Capital, and Small Enterprise Development in a Large Company's Supply Chain -- Chapter 3. An exploration of social investment discourses in the Oil and Gas sector -- Chapter Zealand -- Chapter 4. Determinants which enhance purchase behaviour of energy efficient household appliances in emerging markets -- Chapter 5. New product development and product governance in financial services -- Chapter 6. Solar lighting and poverty alleviation in rural Cambodia -- Chapter 7. Shifting to green: insights from a hotel in China -- Chapter 8. Social responsibility in higher education institutions -- Chapter 9. Junk mail advertisement in the context of sustainable marketing -- Chapter 10. The neo-institutionalisation influence of CSR reporting in Australia -- Chapter 11. The ethics game paradox and investigating tobacco brand names after plain packaging -- Chapter 12. People planet profits and perception politics: a necessary fourth bottom line -- Chapter 13. CSR Management, Stakeholders Engagement and MNEs Efforts to Sustainable Development
1. Schlagwortkette Welt
Nachhaltigkeit
Corporate Social Responsibility
Umweltbewusstsein
Schwellenländer
Welt
Nachhaltigkeit
Corporate Social Responsibility
Umweltbewusstsein
ANZEIGE DER KETTE Welt -- Nachhaltigkeit -- Corporate Social Responsibility -- Umweltbewusstsein -- Schwellenländer -- Welt -- Nachhaltigkeit -- Corporate Social Responsibility -- Umweltbewusstsein
SWB-Titel-Idn 491751338
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-5047-3
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500268930 Datensatzanfang . Kataloginformation500268930 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche