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Katalogdatenanzeige

Cultural Distance in International Ventures: Exploring Perceptions of European and Chinese Managers

Cultural Distance in International Ventures: Exploring Perceptions of European and Chinese Managers
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 893133817 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Vaccarini, Katiuscia: Cultural distance in international ventures
ISBN 978-3-319-62192-0
Name Vaccarini, Katiuscia
Lattemann, Christoph ¬[VerfasserIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Lattemann, Christoph ¬[VerfasserIn]¬
Name Tavoletti, Ernesto ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L Cultural Distance in International Ventures
Zusatz zum Titel Exploring Perceptions of European and Chinese Managers
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (VIII, 149 p, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-62192-0
Printed editionISBN: 978-3-319-62192-0
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Vaccarini, Katiuscia: Cultural distance in international ventures
ISBN ISBN 978-3-319-62193-7
Klassifikation KJMV
BUS035000
658.18
QG 860
Kurzbeschreibung 'This original book addresses the important issue of cultural distance and provides insights for the sustainable development of both the green technology industry and international collaboration. It does so with a multidisciplinary perspective and uses the cases of two highly relevant regions. It is a must-read for scholars and practitioners interested in the role of culture in Sino-European relations and green technology.’ -Vasyl Taras, Associate Professor, University of North Carolina at Greensboro, USA This book uses the concepts of both cultural and psychic distance to analyse managers’ perceptions in international business settings, with a specific focus on European and Chinese ventures in the green technology industry. The key concept of ‘distance’ refers to the variations of cultures, languages, business practices, policies and regulations that distinguish different countries. Offering empirical case studies and theoretical refinements on how scholars can conceptualise and operationalise the psychic distance construct, the authors provide a comprehensive examination of European foreign direct investment (FDI) to China and Chinese FDI to Europe. Contributing to the Marie Curie scheme, Partnering Opportunities between Europe and China in the Renewable Energy and Environmental iNdustries (POREEN), this book is an invaluable read for managers and practitioners
2. Kurzbeschreibung 1. Introduction -- 2. Psychic Distance and FDI: The Case of China -- 3. A Social Psychological Perspective on the Perceptions of Cultural Differences -- 4. European Entry Decisions in China: The Role of Cultural Perceptions -- 5. Chinese FDI and Psychic Distance Perceptions in the German Renewable Energy Sector -- 6. Summary Conclusions
1. Schlagwortkette China
Führungskraft
Internationales Management
Interpersonale Wahrnehmung
Interkulturelle Kompetenz
ANZEIGE DER KETTE China -- Führungskraft -- Internationales Management -- Interpersonale Wahrnehmung -- Interkulturelle Kompetenz
SWB-Titel-Idn 494017031
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-62193-7
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500257579 Datensatzanfang . Kataloginformation500257579 Seitenanfang .
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