Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
¬The¬ Data science design manual
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500255535
.
.
Wikipedia-Verfasserlink
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500255535
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
ISBN
978-3-319-55443-3
Name
Skiena, Steven S.
T I T E L
¬The¬ Data science design manual
Verlagsort
Cham
Verlag
Springer
Erscheinungsjahr
2017
2017
Umfang
Online-Ressource (XVII, 445 p. 180 illus., 137 illus. in color, online resource)
Reihe
Texts in Computer Science
Titelhinweis
Druckausg.ISBN: 978-3-319-55443-3
Printed editionISBN: 978-3-319-55443-3
ISBN
ISBN 978-3-319-55444-0
Klassifikation
UNF
UYQE
COM021030
*68-01
68P01
68T05
006.312
QA76.9.D343
Kurzbeschreibung
This engaging and clearly written textbook/reference provides a must-have introduction to the rapidly emerging interdisciplinary field of data science. It focuses on the principles fundamental to becoming a good data scientist and the key skills needed to build systems for collecting, analyzing, and interpreting data. The Data Science Design Manual is a source of practical insights that highlights what really matters in analyzing data, and provides an intuitive understanding of how these core concepts can be used. The book does not emphasize any particular programming language or suite of data-analysis tools, focusing instead on high-level discussion of important design principles. This easy-to-read text ideally serves the needs of undergraduate and early graduate students embarking on an “Introduction to Data Science” course. It reveals how this discipline sits at the intersection of statistics, computer science, and machine learning, with a distinct heft and character of its own. Practitioners in these and related fields will find this book perfect for self-study as well. Additional learning tools: Contains “War Stories,” offering perspectives on how data science applies in the real world Includes “Homework Problems,” providing a wide range of exercises and projects for self-study Provides a complete set of lecture slides and online video lectures at www.data-manual.com Provides “Take-Home Lessons,” emphasizing the big-picture concepts to learn from each chapter Recommends exciting “Kaggle Challenges” from the online platform Kaggle Highlights “False Starts,” revealing the subtle reasons why certain approaches fail Offers examples taken from the data science television show “The Quant Shop” (www.quant-shop.com)
2. Kurzbeschreibung
What is Data Science? -- Mathematical Preliminaries -- Data Munging -- Scores and Rankings -- Statistical Analysis -- Visualizing Data -- Mathematical Models -- Linear Algebra -- Linear and Logistic Regression -- Distance and Network Methods -- Machine Learning -- Big Data: Achieving Scale
SWB-Titel-Idn
491754361
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-55444-0
Internetseite / Link
Volltext
Siehe auch
Cover
Siehe auch
Inhaltstext
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500255535
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500255535
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500255535
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500255535
.
Kataloginformation500255535
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500255535
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500255535
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach