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Energy Branding: Harnessing Consumer Power

Energy Branding: Harnessing Consumer Power
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 889510393 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Friðrik Larsen: Energy branding
ISBN 978-3-319-57197-3
Name Larsen, Friðrik
T I T E L Energy Branding
Zusatz zum Titel Harnessing Consumer Power
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (XIII, 173 p. 4 illus, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-57197-3
Printed editionISBN: 978-3-319-57197-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Friðrik Larsen: Energy branding
ISBN ISBN 978-3-319-57198-0
Klassifikation KJS
BUS043000
658.827
Kurzbeschreibung ‘An in-depth examination of the modern energy consumer that represents a landmark step forward in energy branding and marketing.’ -Kevin Lane Keller, E. B. Osborn Professor of Marketing, Tuck School of Business at Dartmouth College, USA ‘Fridrik offers a unique approach to create value for the utilities and their customers.’ -Jim Rogers, retired CEO, Duke Energy Demonstrating the potential of building strong brands in the energy sector, this book explores the challenges of shifting the perception of energy from a commodity business into a consumer brand. Energy suppliers are increasingly being met with skepticism, indicating the need for a greater focus on marketing and branding in the energy industry. The author examines both perspectives of energy as a commodity business and a consumer brand, as well as the perception of energy consumers across Europe. Topics discussed include green energy, the liberalization of the electricity industry, and the relationship between consumers and executives in the energy market. One of the first of its kind, this book offers a unique and innovative study of the development of branding in the energy industry, and sheds light on future marketing strategies
2. Kurzbeschreibung 1. Introduction -- 2. Branding and Related Research Fields -- 3. Overview of Liberalization -- 4. Liberalization and Consumer Perception -- 5. Electric Marketing Myopia -- 6. The Ingredients of an Energy Brand: Sources of Brand Value -- 7. Green Energy Branding -- 8. Green Electricity from a Consumer's Perspective -- 8. Conclusion
1. Schlagwortkette Energieversorgungsunternehmen
Verbraucher
Markenpolitik
Marketing
ANZEIGE DER KETTE Energieversorgungsunternehmen -- Verbraucher -- Markenpolitik -- Marketing
SWB-Titel-Idn 490768571
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-57198-0
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500254706 Datensatzanfang . Kataloginformation500254706 Seitenanfang .
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