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Innovation, Startups and Intellectual Property Management: Strategies and Evidence from Latin America and other Regions

Innovation, Startups and Intellectual Property Management: Strategies and Evidence from Latin America and other Regions
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 882344749 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡De León, Ignacio: Innovation, startups and intellectual property management
ISBN 978-3-319-54905-7
Name De León, Ignacio
Fernandez Donoso, Jose
Name ANZEIGE DER KETTE Fernandez Donoso, Jose
T I T E L Innovation, Startups and Intellectual Property Management
Zusatz zum Titel Strategies and Evidence from Latin America and other Regions
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (XXXVIII, 152 p. 13 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-54905-7
Printed editionISBN: 978-3-319-54905-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡De León, Ignacio: Innovation, startups and intellectual property management
ISBN ISBN 978-3-319-54906-4
Klassifikation KJVS
BUS060000
658.022
HD62.7
Kurzbeschreibung This book identifies the potential of intellectual property as a competitive asset for Latin American firms. The authors employ a cognitive approach that involves identifying why small firms are reluctant to register patents, resorting rather to alternative IP competitive strategies. This, in turn, results in the undercapitalization of intellectual assets, thus creating hurdles for the development of capital venture markets. Using new data gathered from highly innovative SMEs in Latin America and the Caribbean, the authors bring a fresh cognitive approach towards understanding the institutional role of intellectual property, and outline various new policy recommendations
2. Kurzbeschreibung Chapter 1 Introduction -- Chapter 2 Why Do We Need IP Rules? -- Chapter 3 Conventional IP Strategy: Exercising Market Power Through IP -- Chapter 4 Sharing IP Strategy: Commercialization -- Chapter 5 Offensive IP Strategy: Litigation -- Chapter 6 Abstaining IP Strategy: Hiding Knowledge -- Chapter 7 The Impact of IP Risk in the Development of IP Markets -- Chapter 8 Government Strategies Towards IP Management -- Chapter 9 Conclusions -- Bibliography
1. Schlagwortkette Unternehmensgründung
Geistiges Eigentum
Patentpolitik
Gewerblicher Rechtsschutz
Immaterielles Wirtschaftsgut
ANZEIGE DER KETTE Unternehmensgründung -- Geistiges Eigentum -- Patentpolitik -- Gewerblicher Rechtsschutz -- Immaterielles Wirtschaftsgut
SWB-Titel-Idn 489634095
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-54906-4
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500252644 Datensatzanfang . Kataloginformation500252644 Seitenanfang .
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