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Management and Governance of Networks: Franchising, Cooperatives, and Strategic Alliances

Management and Governance of Networks: Franchising, Cooperatives, and Strategic Alliances
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 885672038 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Management and governance of networks
ISBN 978-3-319-57275-8
Name Windsperger, Josef ¬[Hrsg.]¬
Cliquet, Gérard ¬[Hrsg.]¬
ANZEIGE DER KETTE Cliquet, Gérard ¬[Hrsg.]¬
Name Ehrmann, Thomas ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Management and Governance of Networks
Zusatz zum Titel Franchising, Cooperatives, and Strategic Alliances
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (IX, 322 p. 16 illus., 8 illus. in color, online resource)
Reihe Contributions to Management Science
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-57275-8
Printed editionISBN: 978-3-319-57275-8
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Management and governance of networks
ISBN ISBN 978-3-319-57276-5
Klassifikation KJU
BUS063000
658.1
HD28-70
Kurzbeschreibung This book highlights cutting-edge research in the economics and management of networks as an interdisciplinary field, offering new theoretical, empirical and practical perspectives on the management, governance, ownership and control of cooperatives, franchising networks and strategic alliances. Further, it presents a strategic group perspective on franchisers and discusses both social entrepreneurship issues in franchising and franchising strategies for Indigenous entrepreneurship in Australia. Lastly, it offers a dynamic capabilities approach to alliance portfolio management and analyses the antecedents of the transitions taking place in the lifecycles of alliances
2. Kurzbeschreibung 1.Management and Governance of Networks: An Introduction -- PartI: FRANCHISING -- 2.Strategic Groups in the French Franchising Sector -- 3.Control and Performance in Franchising Networks -- 4.Beyond Main Street: Franchising Strategies for Indigenous Entrepreneurship in Australia -- 5.Social Entrepreneurship and Franchising: A Panacea for Emerging Countries? The Case of Algeria -- 6.Franchising in the Education Sector: How do Pakistani Customers Perceive this New Phenomenon? -- PartII: COOPERATIVES -- 7.Profiling the Natural Food Cooperative Members: Strategic Implications in Terms of Market Positioning and Governance -- 8.Farmer Cooperatives as Systems of Attributes: An Analysis of Ownership and In-vestment Complementarities -- 9.Toward an Updated Typology of U.S. Farmer Cooperatives: Survey Evidence of Recent Hybrid Ownership Restructuring -- 10.Innovation in Cooperatively Organized Breeding Networks - Analysis of Cluster Structures in Dairy Cattle Breeding in Germany -- 11.Uniformity in Collective Entrepreneurship: The Case of Food Retail Cooperatives in France -- 12.Characterizing Cooperatives in China -- 13.Cooperatives in Kyrgyzstan: Findings from a Survey of Cooperatives and Users -- Part III: STRATEGIC ALLIANCES -- 14.Alliance Portfolio Management: A Model based on Dynamic Capabilities -- 15.The Antecedents of Relationship Phase Affect in Alliances -- 16.Food Safety Management through the Lens of Hybrids: The Case of Fresh Fruit and Vegetable Shippers
1. Schlagwortkette Unternehmenskooperation
Geschäftsverbindung
Netzwerkmanagement
ANZEIGE DER KETTE Unternehmenskooperation -- Geschäftsverbindung -- Netzwerkmanagement
2. Schlagwortkette Franchising
ANZEIGE DER KETTE Franchising
SWB-Titel-Idn 489630375
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-57276-5
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500252498 Datensatzanfang . Kataloginformation500252498 Seitenanfang .
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