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Fashion Branding and Communication: Core Strategies of European Luxury Brands

Fashion Branding and Communication: Core Strategies of European Luxury Brands
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 490410731 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Fashion branding and communication
ISBN 978-1-137-52342-6
Name Jin, Byoungho ¬[Hrsg.]¬
Cedrola, Elena ¬[Hrsg.]¬
ANZEIGE DER KETTE Cedrola, Elena ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Fashion Branding and Communication
Zusatz zum Titel Core Strategies of European Luxury Brands
Verlagsort New York
Verlag Palgrave Pivot
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (XVIII, 188 p. 45 illus, online resource)
Reihe Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Brand Management
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-1-137-52342-6
Printed editionISBN: 978-1-137-52342-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Fashion branding and communication
ISBN ISBN 978-1-137-52343-3
Klassifikation KJSM
KJS
BUS043000
658.8
HF5410-5417.5
QR 526
Kurzbeschreibung This second volume in the Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Management series focuses on core strategies of branding and communication of European luxury and premium brands. Brand is a critical asset many firms strive to establish, maintain, and grow. It is more so for fashion companies when consumers purchase styles, dreams and symbolic images through a brand. The volume starts with an introductory chapter that epitomizes the essence of fashion brand management with a particular emphasis on emerging branding practices, challenges and trends in the fashion industry. The subsequent five cases demonstrate how a family workshop from a small town can grow into a global luxury or premium brand within a relatively short amount of time. Scholars and practitioners in fashion, retail, branding, and international business will learn how companies can establish a strong brand identity through innovative strategies and management
2. Kurzbeschreibung 1) Brands as Core Assets: Trends and Challenges of Branding in Fashion Business -- 2) Harmont and Blaine: A Successful Dachshund to Build the Values and Brand Identity -- 3) Salvatore Ferragamo: Brand Heritage as Main Vector of Brand Extension and Internationalization -- 4) Tod's: A Global Multi-Brand Company with a Taste of Tradition -- 5) The Prada Trend: Brand Building at the Intersection of Design, Art, Technology and Retail Experience -- 6) Louis Vuitton: Art-based Strategy to Communicate Exclusivity and Prestige
1. Schlagwortkette Bekleidungsindustrie
Modebranche
Markenpolitik
ANZEIGE DER KETTE Bekleidungsindustrie -- Modebranche -- Markenpolitik
2. Schlagwortkette Kleidung
Luxusgut
ANZEIGE DER KETTE Kleidung -- Luxusgut
3. Schlagwortkette Salvatore Ferragamo
Prada SpA
Louis Vuitton Malletier <Paris>
Markenpolitik
ANZEIGE DER KETTE Salvatore Ferragamo -- Prada SpA -- Louis Vuitton Malletier -- Markenpolitik
SWB-Titel-Idn 488879450
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1057/978-1-137-52343-3
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500251919 Datensatzanfang . Kataloginformation500251919 Seitenanfang .
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