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Fashion Branding and Communication: Core Strategies of European Luxury Brands
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Katalogdatensatz500251919
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LibraryThing
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Kataloginformation
Katalogdatensatz500251919
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Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
490410731 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Fashion branding and communication
ISBN
978-1-137-52342-6
Name
Jin, Byoungho ¬[Hrsg.]¬
Cedrola, Elena ¬[Hrsg.]¬
ANZEIGE DER KETTE
Cedrola, Elena ¬[Hrsg.]¬
T I T E L
Fashion Branding and Communication
Zusatz zum Titel
Core Strategies of European Luxury Brands
Verlagsort
New York
Verlag
Palgrave Pivot
Erscheinungsjahr
2017
2017
Umfang
Online-Ressource (XVIII, 188 p. 45 illus, online resource)
Reihe
Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Brand Management
Titelhinweis
Druckausg.ISBN: 978-1-137-52342-6
Printed editionISBN: 978-1-137-52342-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Fashion branding and communication
ISBN
ISBN 978-1-137-52343-3
Klassifikation
KJSM
KJS
BUS043000
658.8
HF5410-5417.5
QR 526
Kurzbeschreibung
This second volume in the Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Management series focuses on core strategies of branding and communication of European luxury and premium brands. Brand is a critical asset many firms strive to establish, maintain, and grow. It is more so for fashion companies when consumers purchase styles, dreams and symbolic images through a brand. The volume starts with an introductory chapter that epitomizes the essence of fashion brand management with a particular emphasis on emerging branding practices, challenges and trends in the fashion industry. The subsequent five cases demonstrate how a family workshop from a small town can grow into a global luxury or premium brand within a relatively short amount of time. Scholars and practitioners in fashion, retail, branding, and international business will learn how companies can establish a strong brand identity through innovative strategies and management
2. Kurzbeschreibung
1) Brands as Core Assets: Trends and Challenges of Branding in Fashion Business -- 2) Harmont and Blaine: A Successful Dachshund to Build the Values and Brand Identity -- 3) Salvatore Ferragamo: Brand Heritage as Main Vector of Brand Extension and Internationalization -- 4) Tod's: A Global Multi-Brand Company with a Taste of Tradition -- 5) The Prada Trend: Brand Building at the Intersection of Design, Art, Technology and Retail Experience -- 6) Louis Vuitton: Art-based Strategy to Communicate Exclusivity and Prestige
1. Schlagwortkette
Bekleidungsindustrie
Modebranche
Markenpolitik
ANZEIGE DER KETTE
Bekleidungsindustrie -- Modebranche -- Markenpolitik
2. Schlagwortkette
Kleidung
Luxusgut
ANZEIGE DER KETTE
Kleidung -- Luxusgut
3. Schlagwortkette
Salvatore Ferragamo
Prada SpA
Louis Vuitton Malletier <Paris>
Markenpolitik
ANZEIGE DER KETTE
Salvatore Ferragamo -- Prada SpA -- Louis Vuitton Malletier
-- Markenpolitik
SWB-Titel-Idn
488879450
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttp://dx.doi.org/10.1057/978-1-137-52343-3
Internetseite / Link
Volltext
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