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Katalogdatenanzeige

Consumer Perception of Product Risks and Benefits

Consumer Perception of Product Risks and Benefits
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 885254473 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Consumer perception of product risks and benefits
ISBN 978-3-319-50528-2
Name Emilien, Gérard ¬[Hrsg.]¬
Weitkunat, Rolf ¬[Hrsg.]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Weitkunat, Rolf ¬[Hrsg.]¬
Name Lüdicke, Frank ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Consumer Perception of Product Risks and Benefits
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (XXIV, 596 p. 55 illus., 23 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-50528-2
Printed editionISBN: 978-3-319-50528-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Consumer perception of product risks and benefits
ISBN ISBN 978-3-319-50530-5
Klassifikation QW 300
Kurzbeschreibung This book reflects the current thinking and research on how consumers’ perception of product risks and benefits affects their behavior. It provides the scientific, regulatory and industrial research community with a conceptual and methodological reference point for studies on consumer behavior and marketing. The contributions address various aspects of consumer psychology and behavior, risk perception and communication, marketing research strategies, as well as consumer product regulation. The book is divided into 4 parts: Product risks; Perception of product risks and benefits; Consumer behavior; Regulation and responsibility
2. Kurzbeschreibung Product Risks: Types of Consumer Products -- Risks of Consumer Products -- Non-clinical Research-Based Product Assessment -- Clinical Research-Based Product Assessment -- Epidemiological Product Assessment -- Individual and Population Risks -- Risk Communication -- Perception of Product Risks and Benefits: Comprehension of Products and Messages -- Perception of Product Risks -- Measuring Risk Perception -- The Perception Risk Instrument (PRI) -- Role of Emotions in Risk Perception -- Rational Choice and Bounded Rationality -- Temporal Discounting of Future Risks -- Cognitive Styles and Personality in Risk Perception -- Consumer Values and Product Perception -- Consumer Behavior: Perception, Attitudes, Intentions, Decisions and Actual Behavior -- Consumer Products and Consumer Behavior -- Consumer Resistance: From Anti-consumption to Revenge -- Motivation -- Marketing and Market Research -- Consumer Behavior Research Methods -- Use, Abuse and Misuse -- Consumer Behavior in Subpopulations -- Regulation and Responsibility: Regulatory Prospective for Medicinal Products -- Regulations of Consumer Products -- Manufacturer Responsibilities -- Consumer Responsibilities -- Society and Policy Maker's Responsibilities -- Consumer Perceptions of Responsibility
1. Schlagwortkette Produktsicherheit
Konsumgut
Risiko
Verbraucherverhalten
Welt
ANZEIGE DER KETTE Produktsicherheit -- Konsumgut -- Risiko -- Verbraucherverhalten -- Welt
SWB-Titel-Idn 486679772
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50530-5
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500248206 Datensatzanfang . Kataloginformation500248206 Seitenanfang .
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