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Fans and Fan Cultures: Tourism, Consumerism and Social Media
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Kataloginformation
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Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
479606536 Druckausg.: ‡Linden, Henrik: Fans and fan cultures
479606536 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Linden, Henrik: Fans and fan cultures
ISBN
978-1-137-50127-1
Name
Linden, Henrik
Linden, Sara
Name ANZEIGE DER KETTE
Linden, Sara
T I T E L
Fans and Fan Cultures
Zusatz zum Titel
Tourism, Consumerism and Social Media
Verlagsort
London
Verlag
Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr
2017
2017
Umfang
Online-Ressource (IX, 234 p. 6 illus. in color, online resource)
Reihe
SpringerLink. Bücher
Titelhinweis
Druckausg.: ‡Linden, Henrik: Fans and fan cultures
Printed editionISBN: 978-1-137-50127-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Linden, Henrik: Fans and fan cultures
ISBN
ISBN 978-1-137-50129-5
Klassifikation
KNS
BUS081000
338.4791
G149-180
QP 650
Kurzbeschreibung
Exploring the ambiguous relationship between fandom and consumer culture, this book provides a critical overview of fans, fan cultures and fan experiences in relation to the broader experience and transformation economy. Fans and Fan Cultures discusses key theoretical concepts concerning celebrity, fandoms, subculture, consumerism and marketing through a range of examples in film, travel and tourism, football and music. With an emphasis on social media, and how various online platforms are utilised by brands, artists and fans, the authors explore how this type of communication often contributes to trivialising authentic expressions of cultural and social values and identities
2. Kurzbeschreibung
Chapter 1 Introduction -- Chapter 2 Fans, followers and brand advocates -- Chapter 3 Fans and (post) subcultural consumerism -- Chapter 4 Text and representation - the community and the individual -- Chapter 5 Celebrity culture and modes of participation through “new” media -- Chapter 6 Fans and tourism -- Chapter 7 Football fans - representations, motivations and place -- Chapter 8 Popular culture fandom - broadening the picture -- Chapter 9 Social media - millennials, brand fans and the branding of fans -- Chapter 10 Conclusion
1. Schlagwortkette
Fan
Subkultur
ANZEIGE DER KETTE
Fan -- Subkultur
SWB-Titel-Idn
482175087
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttp://dx.doi.org/10.1057/978-1-137-50129-5
Internetseite / Link
Volltext
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