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Fans and Fan Cultures: Tourism, Consumerism and Social Media

Fans and Fan Cultures: Tourism, Consumerism and Social Media
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 479606536 Druckausg.: ‡Linden, Henrik: Fans and fan cultures
479606536 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Linden, Henrik: Fans and fan cultures
ISBN 978-1-137-50127-1
Name Linden, Henrik
Linden, Sara
Name ANZEIGE DER KETTE Linden, Sara
T I T E L Fans and Fan Cultures
Zusatz zum Titel Tourism, Consumerism and Social Media
Verlagsort London
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (IX, 234 p. 6 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.: ‡Linden, Henrik: Fans and fan cultures
Printed editionISBN: 978-1-137-50127-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Linden, Henrik: Fans and fan cultures
ISBN ISBN 978-1-137-50129-5
Klassifikation KNS
BUS081000
338.4791
G149-180
QP 650
Kurzbeschreibung Exploring the ambiguous relationship between fandom and consumer culture, this book provides a critical overview of fans, fan cultures and fan experiences in relation to the broader experience and transformation economy. Fans and Fan Cultures discusses key theoretical concepts concerning celebrity, fandoms, subculture, consumerism and marketing through a range of examples in film, travel and tourism, football and music. With an emphasis on social media, and how various online platforms are utilised by brands, artists and fans, the authors explore how this type of communication often contributes to trivialising authentic expressions of cultural and social values and identities
2. Kurzbeschreibung Chapter 1 Introduction -- Chapter 2 Fans, followers and brand advocates -- Chapter 3 Fans and (post) subcultural consumerism -- Chapter 4 Text and representation - the community and the individual -- Chapter 5 Celebrity culture and modes of participation through “new” media -- Chapter 6 Fans and tourism -- Chapter 7 Football fans - representations, motivations and place -- Chapter 8 Popular culture fandom - broadening the picture -- Chapter 9 Social media - millennials, brand fans and the branding of fans -- Chapter 10 Conclusion
1. Schlagwortkette Fan
Subkultur
ANZEIGE DER KETTE Fan -- Subkultur
SWB-Titel-Idn 482175087
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1057/978-1-137-50129-5
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500244554 Datensatzanfang . Kataloginformation500244554 Seitenanfang .
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