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Katalogdatenanzeige

Design Science in Tourism: Foundations of Destination Management

Design Science in Tourism: Foundations of Destination Management
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 476569222 Druckausg.: ‡Design science in tourism
865904197 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Design science in tourism
ISBN 978-3-319-42771-3
Name Fesenmaier, Daniel R. ¬[Hrsg.]¬
Xiang, Zheng ¬[Hrsg.]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Xiang, Zheng ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Design Science in Tourism
Zusatz zum Titel Foundations of Destination Management
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (XIV, 272 p. 40 illus., 21 illus. in color, online resource)
Reihe Tourism on the Verge
Titelhinweis Druckausg.: ‡Design science in tourism
Printed editionISBN: 978-3-319-42771-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Design science in tourism
ISBN ISBN 978-3-319-42773-7
Klassifikation KNS
BUS081000
338.4791
G149-180
Kurzbeschreibung This book explores the impact of design science and design thinking on tourism planning, gathering contributions from leading authorities in the field of tourism research and providing a comprehensive and interconnected panorama of cutting-edge results that influence the current and future design of tourist destinations. The book builds on recent findings in psychology, geography and urban and regional planning, as well as from economics, marketing and communications, and explores the opportunities arising from recent advances in the Internet and related technologies like memory, storage, RFID, GIS, mobile and social media in the context of collecting and analyzing traveler-related data. It presents a broad range of insights and cases on how modern design approaches can be used to develop new and better touristic experiences, and how they enable the tourism industry to track and communicate with visitors in a more meaningful way and more effectively manage visitor experiences
2. Kurzbeschreibung Part I: The Foundations of Tourism Design -- Part II: The Tools of Tourism Design -- Part III: Managing the Dynamics of the Tourism System
1. Schlagwortkette Fremdenverkehrsplanung
ANZEIGE DER KETTE Fremdenverkehrsplanung
SWB-Titel-Idn 47936933X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-42773-7
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500244285 Datensatzanfang . Kataloginformation500244285 Seitenanfang .
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