Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Efficiency of Elementary Education in India: Empirical Evidence Using a Nonparametric Data Envelopment Approach

Efficiency of Elementary Education in India: Empirical Evidence Using a Nonparametric Data Envelopment Approach
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1663405581 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Ghose, Arpita, 1962 - : Efficiency of elementary education in India
ISBN 978-81-322-3659-7
Name Ghose, Arpita
T I T E L Efficiency of Elementary Education in India
Zusatz zum Titel Empirical Evidence Using a Nonparametric Data Envelopment Approach
Verlagsort New Delhi
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (XIII, 94 p. 3 illus, online resource)
Reihe SpringerBriefs in Economics
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-81-322-3659-7
Printed editionISBN: 978-81-322-3659-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Ghose, Arpita, 1962 - : Efficiency of elementary education in India
ISBN ISBN 978-81-322-3661-0
Klassifikation KCM
BUS092000
338.9
HD72-88
Kurzbeschreibung This book assesses how efficient primary and upper primary education is across different states of India considering both output oriented and input oriented measures of technical efficiency. It identifies the most important factors that could produce differential efficiency among the states, including the effects of central grants, school-specific infrastructures, social indicators and policy variables, as well as state-specific factors like per-capita net-state-domestic-product from the service sector, inequality in distribution of income (Gini coefficient), the percentage of people living below the poverty line and the density of population. The study covers the period 2005-06 to 2010-11 and all the states and union territories of India, which are categorized into two separate groups, namely: (i) General Category States (GCS); and (ii) Special Category States (SCS) and Union Territories (UT). It uses non-parametric Data Envelopment Analysis (DEA) and obtains the Technology Closeness Ratio (TCR), measuring whether the maximum output producible from an input bundle by a school within a given group is as high as what could be produced if the school could choose to join the other group. The major departure of this book is its approach to estimating technical efficiency (TE), which does not use a single frontier encompassing all the states and UT, as is done in the available literature. Rather, this method assumes that GCS, SCS and UT are not homogeneous and operate under different fiscal and economic conditions
2. Kurzbeschreibung Chapter 1: The background and motivation -- Chapter 2: An overview of the existing literature -- Chapter 3: The output-oriented measures of technical efficiency and its determinants in primary and upper-primary level of education in India -- Chapter 4: The input-oriented measures of technical efficiency and its determinants in primary and upper primary levels of education in India -- Chapter 5: Summary/ policy suggestions
1. Schlagwortkette Indien
Grundschule
Schulfinanzierung
Schulleistungsmessung
ANZEIGE DER KETTE Indien -- Grundschule -- Schulfinanzierung -- Schulleistungsmessung
2. Schlagwortkette Indien
Schulleistung
Vergleich
Bundesstaaten
ANZEIGE DER KETTE Indien -- Schulleistung -- Vergleich -- Bundesstaaten
3. Schlagwortkette Indien
Bildungsausgaben
Schule
Leistungsvergleich
Bundesstaaten
ANZEIGE DER KETTE Indien -- Bildungsausgaben -- Schule -- Leistungsvergleich -- Bundesstaaten
SWB-Titel-Idn 479368554
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-81-322-3661-0
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500244271 Datensatzanfang . Kataloginformation500244271 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche