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Synergy Value and Strategic Management: Inside the Black Box of Mergers and Acquisitions

Synergy Value and Strategic Management: Inside the Black Box of Mergers and Acquisitions
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 86603045X Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Garzella, Stefano: Synergy value and strategic management
ISBN 978-3-319-40669-5
Name Garzella, Stefano
Fiorentino, Raffaele
Name ANZEIGE DER KETTE Fiorentino, Raffaele
T I T E L Synergy Value and Strategic Management
Zusatz zum Titel Inside the Black Box of Mergers and Acquisitions
Verlagsort Cham ; s.l.
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (VIII, 91 p. 20 illus, online resource)
Reihe Contributions to Management Science
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-40669-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Garzella, Stefano: Synergy value and strategic management
ISBN ISBN 978-3-319-40671-8
Klassifikation KJC
BUS041000
658.4092
HD28-70
QP 450
Kurzbeschreibung This book addresses synergy management, which poses an important challenge for firms, advisors and practitioners involved in mergers and acquisitions (M&A). Synergy plays a key role in M&A contexts, both in the decision-making process and, subsequently, in the integration phase. However, despite the fact that synergy value is commonly regarded as one of the key success factors in M&A, research shows that firms generally fail to achieve the expected synergy. The extant literature is characterized by a lack of comprehensive models of synergy management: the assessment of synergy value remains a “black box” for scholars and practitioners alike. The authors provide a comprehensive framework for synergy management by integrating findings from prior research and various disciplines. The framework highlights the main dimensions of synergy management in mergers and acquisitions, common pitfalls, and new models and tools for avoiding them. As such, the book enriches the M&A literature, offers new insights for scholars, and provides valuable guidelines for practitioners involved in synergy management
2. Kurzbeschreibung Introduction -- M&A success and failure: the role of synergy management -- Inside synergy assessment: towards the real value of M&As -- Synergy management: from pitfalls to value -- Conclusions
1. Schlagwortkette Mergers and Acquisitions
Strategisches Management
Synergieplanung
ANZEIGE DER KETTE Mergers and Acquisitions -- Strategisches Management -- Synergieplanung
SWB-Titel-Idn 477154689
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-40671-8
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500244133 Datensatzanfang . Kataloginformation500244133 Seitenanfang .
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