Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ Economics of Addictive Behaviours Volume I: The Private and Social Costs of Smoking and Their Remedies

¬The¬ Economics of Addictive Behaviours Volume I: The Private and Social Costs of Smoking and Their Remedies
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 880922281 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Joshua, John, 1944 - : ¬¬The¬ ¬ economics of addictive behaviours ; volume 1: ¬The @private and social costs of smoking and their remedies
ISBN 978-3-319-46959-1
Name Joshua, John
T I T E L ¬The¬ Economics of Addictive Behaviours Volume I
Zusatz zum Titel The Private and Social Costs of Smoking and Their Remedies
Verlagsort Cham
Verlag Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr 2017
2017
Umfang Online-Ressource (XI, 134 p. 2 illus, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-46959-1
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Joshua, John, 1944 - : ¬¬The¬ ¬ economics of addictive behaviours ; volume 1: ¬The @private and social costs of smoking and their remedies
ISBN ISBN 978-3-319-46960-7
Klassifikation KCQ
BUS069000
338.473621
RA410-410.9
Kurzbeschreibung This title discusses the phenomenon of smoking as a behavioural disease and the associated costs. The author details the consequences of smoking, in addition to the detrimental effects caused by second-hand tobacco smoke exposure as a health risk to children as well as to the general public. The central contribution of Joshua’s work is to address these concerns in terms of the issues of free choice and the market. Considering the various restrictive policies designed to reduce smoking’s prevalence, including the banning of smoking in public places, and the inclusion of warning labels on cigarette packets, Joshua carefully analyses potential economic remedies to the problem of smoking, notably the Pigovian tax. Finally, the book concludes with a highly relevant discussion of corporate social responsibility, and the role that this might play in anti-smoking projects. This is the first title in a four volume series ‘The Economics of Addictive Behaviours’, which consists of three further volumes on alcohol abuse, illicit drug abuse and overeating. John Joshua taught Economics to undergraduates and postgraduates in Melbourne, Australia, and China for many years. He holds PhDs in Sociology, Education and Economics, and his research interests are in the economic, educational, and psycho-social transformation of developing economies
2. Kurzbeschreibung 1. Smoking as a Behavioural Disease and its Causes -- 2. The Consequences of Smoking -- 3. Second-Hand Tobacco Smoke Exposure -- 4. The Market and Free Choice -- 5. The Prevention of Smoking and Restrictive Policies -- 6. Economic Remedies to Reduce Smoking -- 7. Corporate Social Responsibility and Social Costs
1. Schlagwortkette Soziale Kosten
Gesundheitsgefährdung
Krankheit
Warenkennzeichnung
Rationalität
Realkasseneffekt
Verhaltensökonomie
ANZEIGE DER KETTE Soziale Kosten -- Gesundheitsgefährdung -- Krankheit -- Warenkennzeichnung -- Rationalität -- Realkasseneffekt -- Verhaltensökonomie
SWB-Titel-Idn 484475622
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-46960-7
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500243596 Datensatzanfang . Kataloginformation500243596 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche