Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Creative ways of knowing in engineering

Creative ways of knowing in engineering
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 1029597812 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Creative Ways of Knowing in Engineering
ISBN 978-3-319-49351-0
Name Eodice, Michele ¬[HerausgeberIn]¬
Bairaktarova, Diana ¬[HerausgeberIn]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Bairaktarova, Diana ¬[HerausgeberIn]¬
T I T E L Creative ways of knowing in engineering
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr [2017]
2017
Umfang 1 Online-Ressource (xviii, 234 Seiten) : 17 Illustrationen
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Creative Ways of Knowing in Engineering
ISBN ISBN 978-3-319-49352-7
Klassifikation JNR
SCI000000
TEC000000
502.3
TA157-158.3
Kurzbeschreibung This book offers a platform for engineering educators who are interested in implementing a “creative ways of knowing” approach to presenting engineering concepts. The case studies in this book reveal how students learn through creative engagement that includes not only design and build activities, but also creative presentations of learning, such as composing songs, writing poems and short stories, painting and drawing, as well as designing animations and comics. Any engineering educator will find common ground with the authors, who are all experienced engineering and liberal arts professors, who have taken the step to include creative activities and outlets for students learning engineering. • Demonstrates various methods for returning to the basics of engineering education, which include design and creativity, teamwork and interdisciplinary thinking; • Discusses a timely topic, as higher education puts more attention on the student experience of learning in all disciplines; • Includes actual student products demonstrating “creative ways of knowing in engineering”; • Highlights multiple ways to teach engineering concepts
2. Kurzbeschreibung The New Renaissance Artificers: Harnessing the Power of Creativity in the Engineering Classroom -- The Engineers’ Orchestra: A Conductorless Orchestra for Our Time -- Science Fiction as Platform for Problem-Based Learning and Teaching Writing as Design -- “Writing as Knowing: Creative Knowing through Multiple Messaging Modes in an Engineering Technical Communications Course” -- The Engineering of a Writing Assignment: Optimizing the Research Paper in an Introductory Chemical Engineering Course in the United Arab Emirates -- Creativity and Identity in the Construction of Professional Portfolios -- Uneasy Stories: Critical Reflection Narratives in Engineering Education -- Ethical Dilemmas in the Engineering Writing Classroom -- Creative Ways of Knowing and the Future of Engineering Education -- Afterword
SWB-Titel-Idn 482172835
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-49352-7
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500242091 Datensatzanfang . Kataloginformation500242091 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche