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Communication in Organizational Environments: Functions, Determinants and Areas of Influence
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Kataloginformation
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Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
497845660 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Rogala, Anna: Communication in organizational environments
ISBN
978-1-137-54701-9
Name
Rogala, Anna
Bialowas, Sylwester
Name ANZEIGE DER KETTE
Bialowas, Sylwester
T I T E L
Communication in Organizational Environments
Zusatz zum Titel
Functions, Determinants and Areas of Influence
Verlagsort
London
Verlag
Palgrave Macmillan
Erscheinungsjahr
2016
2016
Umfang
Online-Ressource (XXV, 254 p, online resource)
Reihe
SpringerLink. Bücher
Titelhinweis
Druckausg.ISBN: 978-1-137-54701-9
Printed editionISBN: 978-1-137-54701-9
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Rogala, Anna: Communication in organizational environments
ISBN
ISBN 978-1-137-54703-3
Klassifikation
KJSP
BUS052000
659.2
HD59-HD59.6
QP 342
Kurzbeschreibung
This book showcases an interdisciplinary and comprehensive study of the issues related to communication in corporate environments. Including perspectives from psychology, sociology and management science, Communication in Organizational Environments analyzes original quantitative and qualitative research, and determines the functions, objectives and conditions of effective internal communication. In this book, the authors bridge the gap in the literature on the management of corporate internal communication, and provide a tool for measuring communication effectiveness. Useful as a guide for internal communication managers in various organizations, this book is also important reading for academics in corporate communication, public relations, corporate management and behaviour, and human resource management
2. Kurzbeschreibung
Chapter 1 - Theory of communication: evolution, approaches, models -- Chapter 2 - Internal communication in an organization -- Chapter 3 - Functions and objectives of internal communication -- Chapter 4 - Communication behaviours in an organization -- Chapter 5 - Determinants of internal communication effectiveness -- Chapter 6 - Internal and external communication - in search of coherence
1. Schlagwortkette
Unternehmen
Kommunikation
ANZEIGE DER KETTE
Unternehmen -- Kommunikation
2. Schlagwortkette
Innerbetriebliche Kommunikation
ANZEIGE DER KETTE
Innerbetriebliche Kommunikation
SWB-Titel-Idn
477752888
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttp://dx.doi.org/10.1057/978-1-137-54703-3
Internetseite / Link
Volltext
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